"Societatea Nationala Nuclearelectrica a decis, in cadrul procesului de selectare a intermediarului ofertei publice primare de vanzare de actiuni ce vor fi emise de societate, (...) prelungirea termenului de depunere a ofertelor", se arata intr-un anunt publicat pe site-ul companiei, scrie Mediafax.

Termenul de depunere a ofertelor, care expira luni, 10 septembrie, a fost mutat pentru data de 28 septembrie.

Potrivit unor surse din piata de capital, foarte putini intermediari sunt interesati sa participe la selectie, intrucat nu sunt de acord cu unele prevederi din caietul de sarcini.

Totodata, vanzarea de actiuni la Nuclearelectrica ar fi ingreunata si de reticenta investitorilor institutionali privind companiile din sectorul energiei nucleare.

Lipsa de interes a brokerilor s-a vazut si in luna mai, la prima incercare de angajare a unui intermediar. Procedurile au fost reluate la mijlocul lunii iulie, cand a fost stabilit termenul de depunere pentru 10 septembrie.

In aceste conditii, listarea ar avea loc in primul trimestru al anului viitor, potrivit celor mai recente estimari, fiind astfel ratat cu trei luni termenul stabilit initial.

Citeste si:

Listarea la bursa, prevazuta in acordul cu FMI si avizata de Guvern in luna ianuarie, presupune vanzarea unui pachet de 10% din actiunile companiei, in urma majorarii capitalului.

Titlurile care vor fi vandute vor fi emise in cadrul unei majorari de capital social cu 11,07%, iar statul va renunta la dreptul de subscriere pentru a permite investitorilor sa intre in actionariat. Fondul Proprietatea are in prezent 9,72% din actiuni isi va putea mentine participatia daca va subscrie 1,077% din titlurile care vor fi emise.

Nuclearelectrica are un capital social de 2,536 miliarde lei, iar valoarea nominala a unei actiuni este de 10 lei. Statul detine prin Ministerul Economiei 90,27% din actiuni.

Nuclearelectrica produce, prin cele doua reactoare de la Cernavoda, aproximativ 18% din energia electrica la nivel national.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,588 miliarde lei (374,8 milioane euro), in crestere cu 4,9%, si un profit net de 95 milioane lei (22,4 milioane euro), de aproape sase ori peste castigul din 2010.