Tadeusz Kuropatwinski povesteste ca a venit in Romania pentru prima data in 2010. Desi urma sa mearga in India, a cerut sa ramana in tara noastra. „Mi-a placut Romania, am vazut un potential urias pentru business-ul nostru si am vrut sa raman. Este o tara minunata, cu oameni veseli si deshisi, in comparatie cu polonezii, care sunt mult mai introvertiti. Si din punct de vedere al business-ului este mult loc de crestere si primim feedback-uri foarte bune din piata in care investim”, explicat managerul XTB Romania.

Compania a fost infiintata in 2002, fiind prima casa de brokeraj din Polonia ce oferea posibilitatea de a tranzactiona in marja pe pietele valutare. XTB are peste 20 de sucursale in Europa, Asia sau chiar Africa si este prezenta pe piata din Romania din 2009.

Pentru anul viitor, managerul XTB Romania spune ca se mentine strategia de business bazata de trei directii principale: investitii in educatie, tehnologice si customer service.

“Pentru businessul din Romania, educatia este foarte importanta. Investim bani si resurse in programe educationale, mizam foarte mult pe XTB Academy, scoala de trading pentru toate categoriile de traderi”, explica Tadeusz Kuropatwinski.

Educatia, esentiala pentru piata romaneasca

Investitia in educatie a fost un obiectiv principal al companiei inca de la intrarea pe piata locala si continua sa se mentina in topul prioritatilor.

Tocmai din aceasta zona pleaca si diferentele principale intre traderii romani si cei polonezi. „Nivelul de educatie si cultura financiara fac diferenta. Polonezii inteleg piata financiara iar bursa din Varsovia are volume de 10 ori mai mari decat ale celei din Bucuresti. Dar cred ca vom vedea si aici imbunatatiri semnificative in anii urmatori. Numarul oamenilor interesati de tranzactionare va creste, pe masura ce economia Romaniei se va intoarce la o rata de crestere incurajatoare si populatia va recapata incredere in lumea financiara”, considera managerul.

Anul viitor, XTB Romania isi propune sa investeasca mai mult de 1 milion de euro in programe educationale, vizand educarea a peste 10.000 de oameni.

„Anul acesta am avut aproximativ 20.000 de persoane inscrise la Cupa de Trading, in jur de 3.000 au participat la seminariile noastre iar anul viitor ne propunem sa ajungem la un numar de 10.000 de persoane trainuite. Statisticile ne arata ca in fiecare zi, 100 de oameni noi din baza noastra de 150.000 (persoanele care au participat la concursul de trading de anul trecut) sunt interesati de educatie, si este un indicator foarte important pentru noi", spune Kuropatwinski.

Citeste si:

Spre deosebire de alte tari, unde oamenii au notiunile de baza si stiu exact de ce informatii pentru a isi alege brokerul si tipul de tranzactii, romanii trebuie sa treaca intai printr-un proces de educatie, pregatire, constientizare a riscurilor.

Focus pe tehnologie

O alta linie importanta a businessului XTB Romania este investitia in tehnologie. Planul companiei este ca, in curand, sa ofere platforma dezvoltata intern si altor brokeri, pentru a le raspunde nevoii de extindere a gamei de produse si servicii. Compania este, in acest sens, in discutii cu mai multi brokeri activi la Bursa de Valori Bucuresti.

“Am facut totul in termeni de tehnologie, atat in ce priveste platforma oferita clientilor, cat si in privinta sistemului de back-office. Pe langa platforma, mai avem si doua aplicatii mobile. Toate sunt adaptabile oricarei piete. In curand, vom oferi acces si la Bursa din Varsovia si, pe termen lung, vrem sa devenim intermediari si la Bursa de Valori Bucuresti”, a declarat Tadeusz Kuropatwinski.

Compania asteapta doar momentul potrivit pentru a integra piata locala cu pietele externe in platforma, astfel ca investitorii sa aiba acces la mai multe piete.

“Puteam face foarte usor o platforma cu multe functii, dar pe care multi traderi nu le folosesc, ba chiar le ingreuneaza munca. Asa ca am creat un soft care sa le fie de ajutor si usor de folosit. Discutam cu cativa brokeri locali pentru a imparti tehnologia creata de noi”, a mai spus managerul.

In privinta psihologiei investitionale, seful XTB a observant un apetit mai ridicat la risc al romanilor, fata de alti traderi, cum ar fi cei germani, de exemplu. “Romanii sunt dispusi sa isi asume riscuri, ceea ce nu este un lucru rau. Dar au mare nevoie de educatie inainte de a incepe sa tranzactioneze”, mai spune Kuropatwinski.

El are o viziune optimista asupra evolutiei mediului financiar si este convins ca odata cu stabilizarea economiei, se va vedea o crestere importanta a numarului de oameni interesati de piata financiara.

Tadeusz Kuropatwinski lucreaza pentru X-Trade Brokers din anul 2009, ca Associate Manager la sediul central din Polonia, iar din 2010 a ocupat functia de director adjunct al sucursalei din Romania, fiind responsabil cu coordonarea departamentelor de marketing, resurse umane si financiar. La inceputul anului a fost promovat in pozitia de general manager.

X-Trade Brokers isi schimba seful pe Romania

X-Trade Brokers isi schimba seful pe Romania