Hidroelectrica nu reuseste sa gaseasca clienti pe piata OPCOM, chiar daca cere preturi mai mici comparativ cu alti producatori, astfel ca dupa doua zile compania aflata in insolventa a incheiat pe bursa de energie contracte pentru mai putin de 10% din volumul total scos la vanzare, scrie Mediafax.
In cursul lunii octombrie o serie de licitatii organizate de mai multi producatori de energie s-au adjudecat la preturi cuprinse intre 220,5 lei si 244 lei pe MWh. Oferta Hidroelectrica se plaseaza la limita inferioara a acestui interval.

Compania de stat a organizat marti sase licitatii pentru vanzarea energiei pe OPCOM, din care patru au fost insa anulate din lipsa cererii.

Singurii cumparatori au fost GDF SUEZ Energy Romania, care a platit 221,2 lei pe MWh, respectiv E.ON Energie Romania, care a oferit 220,4 lei pe MWh. Ambele companii au cumparat cate un pachet de 43.800 MWh, cu livrare in 2013. Hidroelectrica va incasa din aceste contracte 19,3 milioane de lei (4,3 milioane de euro).

Cantitatile cumparate de GDF SUEZ Energy Romania si E.ON Energie Romania reprezinta aproape 10% din totalul scos la vanzare in licitatiile de marti si miercuri, respectiv 921.805 MWh de energie.

Volumul oferit la vanzare de Hidroelectrica in licitatiile de marti si miercuri este echivalentul a 7,5% din productia de 12 TWh estimata pentru intregul an 2012.

Hidroelectrica a organizat miercuri la OPCOM noua licitatii, din care pana la ora transmiterii acestei stiri au fost anulate sapte. Compania de stat a programat alte oferte de vanzare a energiei pe OPCOM in 1, 2 si 5 noiembrie.

Contactat de Mediafax, administratorul special al companiei, Remus Vulpescu, a declarat ca anularea celor mai multe dintre licitatii nu reprezinta un esec, avand in vedere ca enegia scoasa la vanzare urma sa fie livrata in 2013.

"Nu este un esec, noi am sondat piata. In aceste licitatii noi am cerut plata in avans a 50% din valoarea contractului, o conditie atipica, la fel ca si situatia actuala a Hidroelectrica. Am plecat de la nevoia de a iesi cat mai repede din insolventa, unii spun ca este posibil in acest an. Din cauza secetei, Hidroelectrica are incasari din vanzarea productiei mai mici cu 1 miliard de lei, iar limita de indatoare a companiei a fost depasita demult, din 2007-2008. S-ar putea sa inclinam pe maximizarea profiturilor anul viitor", a afirmat Vulpescu.

El a adaugat ca, probabil saptamana viitoare, Hidroelectrica va relua licitatiile pe OPCOM, la un alt pret si cu alte conditii.

"A devenit evident pentru noi ca daca vrem o plata mare in avans, pretul energiei va trebui sa scada. Cand vom relua licitatiile, am putea cere un pret ceva mai mic sau am putea cere avansuri mai mici, de 10-25%. Daca am scoate energia la vanzare la 200 lei pe MWh, am vinde tot", a mai spus Vulpescu.

Hidroelectrica a intrat in insolventa in in luna iunie. Printre cele mai importante cauze ale intrarii in insolventa au fost contractele directe de vanzare a electricitatii catre mai multe companii, la preturi cu pana la 50% mai mici fata de nivelul de pe OPCOM.

Producatorul de electricitate a pierdut 1,1 miliarde euro in perioada 2006-2012 din vanzarea energiei prin contracte directe la preturi mici.

Hidroelectrica a incheiat primul semestru cu pierderi de 60 milioane euro, iar pentru intregul an estimeaza un rezultat negativ de 100 milioane euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri