Din punct de vedere al veniturilor totale generate, Borussia este a doua echipa din Bundesliga, dupa cealalta finalista Champions League, Bayern Munchen.

„Echipa a reusit sa isi imbunatateasca rezultatele incepand cu aducerea in 2008 a actualui antrenor, Jurgen Klopp. Mai exact, Borussia a castigat titlul in doua din ultimele trei sezoane (2011 si 2012), cupa in 2012, culminand cu prezenta in finala UCL. Aceasta performanta s-a bazat pe strategia de a aduce jucatori tineri, cu potential bun si salarii rezonabile, rezultatele fiind reflectate si la nivelul indicatorilor financiari”, se mentioneaza intr-un raport al Tradeville.

Analistii firmei de brokeraj adauga faptul ca succesul echipei s-a bazat si pe suportul publicului, Borussia jucand meciurile de acasa pe cel mai mare stadion din Germania, Westfalenstadion (capacitate 80.720 locuri), avand in acest sezon cea mai mare medie de spectatori pe teren propriu din Europa (77.248 spectatori).

Exceptand transferurile de jucatori, cluburile de fotbal se bazeaza pe trei niveluri de venituri, principala sursa pentru BVB fiind contractele cu sponsorii si vanzarea de produse promotionale.

Borussia a semnat intelegeri avantajoase cu o noua firma de echipament sportiv, reinnoind contractul cu sponsorul actual si cu compania care da numele stadionului.

A doua sursa o reprezinta veniturile din drepturile TV. Daca pana in prezent valoarea acestora era cea mai mica din primele cinci campionate din Europa, incepand din sezonul urmator, valoarea totala este renegociata cu 69% mai sus fata de suma precedenta.

Citeste si:

A treia sursa de venit o reprezinta incasarile din abonamente si bilete in ziua meciului, pretul mediu in Germania fiind unul dintre cele mai mici din lume raportat la nivelul veniturilor.

“Faptul ca valoarea lotului depaseste in prezent capitalizarea bursiera, potentialul de crestere a veniturilor in drepturile TV, atat din competitia interna cat si din UCL, cat si capitalul de imagine castigat in ultimii trei ani, reprezinta argumente pentru atractivitatea companiei”, concluzioneaza Bogdan Gherghe, autorul raportului de analiza.

Actiunile Borussia Dortmund au crescut cu 20% de la inceputul acestui an.

Tradeville este una dintre firmele de brokeraj romanesti care le ofera investitorilor posibilitatea de a tranzactiona actiunile companiilor listate pe bursele din zona euro, SUA si Canada, pe langa tranzactionarea pe Bursa de Valori Bucuresti.

Sursa imagine: Bvb.de
Sursa tabel: Tradeville