Producatorul si furnizorul de electricitate Electromagnetica Bucuresti (ELMA) intentioneaza sa investeasca pana la 10 milioane de euro in achizitia unor microhidrocentrale sau in dezvoltarea unor astfel de centrale noi, compania detinand deja 10 unitati, scrie Mediafax.
Propunerea va fi discutata in Adunarea Generala a Actionarilor companiei programata pentru 30 august, potrivit unui anunt al Electromagnetica.

Compania produce deja electricitate in 10 microhidrocentrale si este activa si in zona telecomunicatiilor, a productiei de corpuri de iluminat LED si a echipamentelor de distributie si masurare a energiei.

Microhidrocentrale sunt unitati de productie cu capacitati instalate de pana la 10 MW.

Electromagnetica a cumparat cele 10 microhidrocentrale in 2006, de la Hidroelectrica, pentru 5,6 milioane euro.

Hidroelectrica a vandut in luna iulie 14 microhidrocentrale din cele 160 din portofoliu, pentru 10,6 milioane de euro, iar in septembrie va scoate la vanzare alte unitati. In perioada 2004 si 2008 Hidroelectrica a mai vandut 81 de microhidrocentrale, pentru 60 milioane de euro.

Afacerile Electromagnetica au scãzut cu 7,26% in primul semestru, la 197,87 milioane lei (45,05 milioane euro), in timp ce profitul net a urcat cu 27,33%, la 11,6 milioane lei.

Potrivit celor mai recente raportari, principalul actionar este Asociatia Salariatilor, cu o participatie de 30,26% din capital social, iar SIF Oltenia controleaza 21,13% din titluri, restul fiind in posesia altor actionari.

Actiunile Electromagnetica se tranzactioneaza vineri la Bursa de Valori Bucuresti la pretul de 0,2244 lei, in scadere cu 0,04%. La aceasta cotatie, capitalizarea Electromagnetica este de 151,7 milioane lei (34,2 milioane euro).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri