Twitter a debutat joi la bursa de la New York cu o cotatie a titlurilor de 45,1 dolari pe unitate, cu 73% peste pretul ofertei publice, de 26 de dolari pe unitate.

Operatorul retelei de socializare cu sediul in San Francisco a oferit la vanzare 70 de milioane de actiuni, acesta fiind cel mai important debut bursier al unei companii de Internet dupa cel al Facebook, din mai 2012.

Actiunile Facebook au incheiat prima sedinta de tranzactionare in crestere cu 23%. Titlurile au inceput ulterior sa scada sub pretul de 38 de dolari pe unitate, din oferta publica, si s-au mentinut astfel pana in vara, cand rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea, prezentate la sfarsitul lunii iulie, au aratat o crestere puternica a veniturilor din publicitatea mobila. Perspectivele bune ale companiei pe acest segment au urcat cotatia actiunilor Facebook peste nivelul de 50 de dolari pe unitate.

Analistii anticipeaza ca Twitter ar putea avea perspective chiar mai bune pe piata publicitatii mobile, avand in vedere caracterul real-time al retelei pe care o opereaza, populara in randul unor celebritati, de la Papa Francisc si pana la Justin Bieber.