Pe de alta parte, nu exista o categorie profesionala anume care sa se indrepte catre produsele financiare derivate – managerii sau administratorii, inginerii, economistii, antreprenorii sau persoanele cu profesii liberale reprezinta fiecare intre 10% si 15% din traderii XTB Romania.

„Aproximativ 4% dintre clientii nostri sunt studenti, ceea ce nu doar arata un interes al generatiei tinere pentru instrumentele financiare complexe, dar denota si existenta unui anumit grad de educatie financiara in randul lor. Pentru noi, acesta este un deziderat caruia ii alocam resurse semnificative, prin evenimentele educationale pe care le organizam, astfel ca ne bucura sa vedem ca noua generatie intelege importanta diversificarii investitiilor si cunoaste intrumente financiare variate”, a declarat, intr-un comunicat de presa, Bogdan Albu (foto), director general XTB Romania.

In ceea ce priveste alegerile de investitii ale traderului roman, acesta continua sa tranzactioneze in primul rand perechea valutara EUR/USD, care insumeaza 49% din volumele realizate prin platformele oferite de XTB Romania. Totusi, ponderea a scazut semnificativ comparativ cu anii trecuti, cand tranzactiile cu aceasta pereche valutara reprezentau 70% din totalul volumelor.

Un procent de 6,2% din volume este realizat de tranzactiile lira sterlina / dolar, in timp ce o alta moneda interesanta pentru traderii romani este yenul japonez, perechile dolar / yen japonez si euro / yen japonez avand fiecare o pondere de peste 4,6% in volumul total al tranzactiilor.

Per total, perechile valutare raman preferate, cu o pondere de 77% in volume, in timp ce la polul opus se afla marfurile – un procent de 8%, din care jumatate este acaparat de aur. Tranzactiile cu indici insumeaza restul de 15%, cu o proportie covarsitoare a investitorilor care se orienteaza catre trei indici, reprezentativi pentru pietele financiare la nivel global - DJIA, SP500, DAX.

Citeste si:

“De asemenea, investitorul roman este precaut, folosind politica pasilor marunti - incepe cu o suma mai mica, iar ulterior, in functie de rezultatele obtinute si de experienta pe care o dobandeste, continua sa creasca volumul sumelor investite. Traderii care aleg sa investeasca inca de la inceput o suma consistenta au, de regula, o experienta solida de tranzactionare. Putin peste 10% din investitori isi suplimenteaza volumul investitiilor la un anumit interval de timp (de exemplu lunar sau trimestrial)”, se mentioneaza in comunicatul XTB Romania.

Un alt aspect relevat de datele XTB Romania este apetitul ridicat pentru educatie financiara. Astfel, 1 din 2 investori activi participa la cel putin un eveniment educational pe luna, iar 1 din 3 participa la cel putin un astfel de eveniment in fiecare saptamana.

„Se constata o largire a orizontului - daca initial investitorii erau interesati mai ales de strategii, de ”cum” se tranzactioneaza, acum devine relevanta cunoasterea unor elemente de gestiune a riscului, de psihologie individuala si colectiva. Astfel, unii dintre traderi se dezvolta inspre aria de cunoastere a unor profesionisti, accesand inclusiv coaching personalizat. Mai mult, investitorii solicita ei anumite teme si chiar anumiti traineri”, explica Bogdan Albu.

XTB Romania, precum si alte firme de brokeraj din piata de capital romaneasca, precum Broker Cluj, Tradeville sau Intercapital, au demarat recent diverse programe educationale dedicate investitorilor.

Cititi si: Bogdan Albu, noul sef al XTB Romania: Vrem sa crestem cu 30% in acest an. Brokerii traditionali incep sa devina competitori

Bogdan Albu, noul sef al XTB: Vrem sa crestem cu 30% in acest an

Bogdan Albu, noul sef al XTB: Vrem sa crestem cu 30% in acest an