Profitul net al Bursei de Valori Bucuresti (BVB) a urcat cu 71% in primele noua luni, la 9,33 milioane de lei (2,1 milioane de euro), compania realizand astfel 94% din castigul bugetat pentru tot anul in curs, scrie Mediafax.

In primele noua luni ale anului trecut, profitul net s-a situat la 5,46 milioane de lei.

Cifra de afaceri pentru primele noua luni a fost de 18,88 milioane de lei (4,24 milioane de euro), in urcare cu 39% fata de anul trecut. Profitul operational a ajuns la 8,83 milioane de lei (2 milioane de euro), marcand un avans de doua ori si jumatate fata de aceeasi perioada a anului 2013, potrivit raportului financiar al BVB.

"Rezultatele financiare pentru primele noua luni ale anului 2014 urmaresc trendul ascendent al pietei, care a beneficiat de o serie de masuri de ordin structural si operational implementate in ultimul an. Investitiile in infrastructura si proiecte de dezvoltare a pietei au inceput sa se concretizeze si s-au tradus printr-o imbunatatire a activitatii de tranzactionare", se arata in raport.

Valoarea tranzactiilor cu actiuni, unitati de fond, obligatiuni si titluri de stat s-a situat la 11,14 miliarde de lei (2,5 miliarde de euro) in urcare cu 45% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a cresterii pe segmentul tranzactiilor cu actiuni si unitati de fond. Astfel, valoarea transferurilor cu actiuni si unitati de fond a avansat cu 56%, la 10,27 miliarde de lei (2,3 miliarde de euro).

Valoarea totala a tranzactiilor in perioada ianuarie-septembrie, exclusiv ofertele publice, a ajuns la 8 miliarde de lei (1,8 miliarde de euro). Pentru piata reglementata de actiuni, valoarea medie zilnica a tranzactiilor a urcat cu 41% fata de primele noua luni ale anului 2013, la 41,05 milioane de lei (9,2 milioane de euro).

La aceste cifre s-a adaugat valoarea tranzactiilor derulate pe segmentul ofertelor publice, care a inclus oferta publica initiala pentru Electrica (444 milioane de euro).

In trimestrul al treilea, BVB a obtinut profit net de 3,69 milioane de lei (836.000 de euro), in crestere de trei ori fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar in declin cu 13% comparativ cu trimestrul al doilea din acest an.

BVB a generat in iulie-septembrie o cifra de afaceri de 5,79 milioane de lei (1,3 milioane de euro), in crestere cu 22% fata de perioada similara a anului trecut. Excluzand ofertele publice, cifrele arata o stabilizare a valorii tranzactiilor cu actiuni fata de trimestrul al doilea al anului, la 2,79 miliarde de lei (631,9 milioane de euro), ceea ce face ca perioada de raportare sa devina al doilea cel mai bun trimestru din ultimii trei ani.

Valoarea medie zilnica a tranzactiilor pe piata reglementata de actiuni, exclusiv ofertele publice, a atins un nivel de 42 milioane de lei (9,5 milioane de euro) si a mentinut ritmul semnificativ de crestere fata de anul 2013, marcand un avans de 32%.

Profitul operational a atins un nivel de 2,94 milioane de lei (665.900 de euro) in trimestrul al treilea si a inregistrat o crestere de aproape trei ori comparativ cu perioada similara a anului 2013. Fata de trimestrul precedent, cand cea mai mare oferta publica initiala din istoria BVB a impulsionat veniturile, profitul operational a avut o tendinta de scadere. Cheltuielile mai reduse au sustinut performanta la nivel operational, fiind inregistrate diminuari cu peste 10% fata de ambele perioade de comparatie.

(Sumele in euro au fost calculate folosind ratele medii de schimb de 4,448 lei/euro pentru primele noua luni si 4,4184 lei/euro pentru trimestrul al treilea)

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri