Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) va avea, de la 1 martie, 466 de salariati, cu 143 de angajati mai putin fata de luna martie a anului 2014 si cu 252 mai putin fata de totatul de 718 existent la comasarea CSA, CNVM si CSSPP in aprilie 2013, a anuntat institutia.

Autoritatea s-a infiintat prin preluarea si reorganizarea tuturor atributiilor si prerogativelor Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare (CNVM), Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).

"ASF a incheiat in aceasta luna si etapa concursurilor interne la nivel de executie, dupa ce la sfarsitul lunii noiembrie 2014 au fost finalizate concursurile interne pentru functiile de conducere, la nivel de director si sef serviciu. Peste 300 de angajati au participat la interviurile de selectie. Ca urmare a acestui proces, personalul ASF s-a redus la 382 salariati in posturi de executie, 46 de sefi serviciu si 10 directori, iar 42 de posturi au ramas vacante", se arata intr-un comunicat al institutiei.

In acelasi timp, Fondul de Garantare a Asiguratilor are acum 28 de salariati. "Rezulta astfel ca, dupa 1 martie 2015, ASF va avea un numar efectiv de 466 de salariati, o reducere de 143 de salariati fata de martie 2014 si mai putin cu 252 fata de totalul de 718 cati au fost preluati in 2013 de la CNVM, CSA si CSSPP prin OUG 93/2012", se mai spune in comunicat.

Cele 42 de posturi ramase vacante vor fi scoase la concurs - atat cu participare externa, cat si interna - ceea ce inseamna o reinnoire cu aproximativ 10% a echipei. De altfel, pentru cinci dintre posturile la nivel de conducere se deruleaza deja interviurile de evaluare a competentelor si abilitatilor candidatilor.

Procesul de restructurare a vizat, in principal, cresterea eficientei organizationale prin reorganizarea proceselor si activitatilor din ASF prin reducerea nivelurilor ierarhice de la 5 la 3 (au fost 6 posturi de sef de departament si 24 de posturi de director adjuncti), reducerea numarului structurilor organizatorice prin desfiintare sau comasare a directiilor de la 25 la 17 si a serviciilor de la 106 la 53, reducerea numarului functiilor de conducere cu aproximativ 60%, de la 161 la 70 de posturi si cresterea posturilor de executie in total personal la aproximativ 86% in 2015 fata de 74% cat era in anul 2014.

Strategia de dezvoltare a ASF a stabilit un cadru general pentru procesul de reorganizare institutionala, derulat cu implicarea unor consultanti externi precum Banca Mondiala, PricewaterhouseCoopers, Deloitte si Hay Group.
In urma unei ample analize a structurii organizationale, se mai spune in comunicat, au fost identificate trei directii de actiune principale, si anume structura organizationala si guvernanta (prin integrarea unor directii si servicii din cadrul celor trei sectoare, optimizarea numarului de angajati si introducerea unui sistem eficient de management al performantei, procesele si eficienta organizationala (prin standardizarea proceselor si procedurilor in vederea realizarii de sinergii in cadrul organizatiei) si optimizarea structurii costurilor (prin revizuirea sistemului de compensare si beneficii, standardizarea si simplificarea arhitecturii IT, analizarea in profunzime a structurii veniturilor si cheltuielilor).

In paralel cu regandirea noii structuri organizatorice, in cursul anului 2014 a fost restructurat si cadrul de functionare institutionala dat de politica de recrutare si selectie pentru ocuparea posturilor din structura organizatorica a ASF, regulamentul de organizare si functionare a ASF, regulamentul intern al ASF si regulamentul de organizare si functionare a Consiliului ASF, precum si codul de etica si integritate a personalului ASF.

"Odata incheiata aceasta prima etapa, in perioada urmatoare ASF va dezvolta impreuna cu Banca Mondiala proiecte pe trei directii importante, si anume: analiza-diagnostic a fluxurilor de operatiuni si a atributiilor personalului de executie, corelarea acestor atributiilor cu remuneratia, precum si dezvoltarea competentelor si pregatirii profesionale", se mai spune in comunicat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri