Ministerul Transporturilor vrea sa schimbe strategia de privatizare a CFR Marfa, astfel incat sa vanda pe bursa 51% din actiunile companiei, potrivit secretarului de stat in institutie Iulian Matache.

"Este o discutie in care propunem o noua solutie de privatizare, respectiv listarea pe bursa, este o solutie mult mai clara care nu lasa loc la interpretari, este transparenta, si atunci nu vor mai fi niciun fel de probleme", a spus Matache, scrie Mediafax.

In februarie, premierul Victor Ponta a anuntat reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, subiect asupra carora autoritatile romane au convenit cu reprezentantii FMI si ai Comisiei Europene. Privatizarea ar urma sa fie finalizata anul viitor, termenul fiind agreat cu institutiile internationale.

Guvernul a incercat in 2013 sa privatizeze CFR Marfa, prin vanzarea a 51% din titluri, insa procesul nu a fost finalizat, inclusiv pe fondul disputelor intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta. Seful Guvernului a cerut atunci ca vanzarea companiei sa fie reavizata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, condus de Basescu, iar presedintele a solicitat ca Ponta sa isi asume raspunderea pentru privatizare.
In iunie 2013, compania GFR, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarata castigatoare in procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Tranzactia nu a fost finalizata insa, deoarece unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu s-a putut pronunta, din lipsa de timp, pana la termenul limita. Dupa esecul privatizarii, Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a companiei CFR Marfa, fiind decisa disponibilizarea a 2.500 de angajati, reprezentand circa 30% din numarul total de personal.

Compania CFR Marfa, controlata de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfa din Romania, cu o cota de piata de peste 50%. Afacerile companiei au scazut cu 14% in primele trei luni din acest an, la 182 milioane lei (41 milioane euro), de la 213 milioane lei in perioada similara din 2014.

Anul trecut, transportatorul feroviar de marfa a inregistrat profit, pentru prima data in ultimii sase ani, raportand insa un castig redus, de sub un milion de lei, dupa pierderi de peste 1,6 miliarde lei in intervalul 2009 - 2013.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri