Profitul net a scazut la jumatate, la 218 milioane de euro, de la 441 milioane de euro in urma cu un an, cand rezultatul a fost suplimentat de lasarea companiei imobiliare Carmila, al carei rol este cresterea valorii magazinelor grupului in Europa. Vanzarile au urcat cu 5,2%, la 37,74 miliarde de euro, pe fondul avansului din America Latina care a compensat cresterea modesta din Europa si conditiile dificile de pe piata chineza.

Carrefour aplica un plan de rentabilizare a operatiunilor, de la venirea la conducere a directorului general Georges Plassat in 2012, care s-a angajat sa atinga acest obiectiv in trei ani. Plassat a venit la conducerea Carrefour dupa sapte ani de scadere a vanzarilor grupului si a unor erori strategice comise de predecesorii sai. Actualul CEO a redus prezenta Carrefour la nivel mondial, prin retragerea de pe mai multe piete.

Anul trecut, Carrefour a cumparat circa 800 de magazine de la DIA France, fosta divizie a grupului separata de acesta si listata la bursa in 2011.

Conducerea nu a modificat estimarile financiare pentru 2015, precizand ca va continua sa se concentreze pe punerea in preactica a actualelor planuri, investitiile totale urmand sa atinga 2,5-2,6 miliarde de euro.