Ascendia (ASC) a intrat la tranzactionare pe 7 iulie 2016, pe piata AeRO administrata de Bursa de Valori Bucuresti (BVB). Ascendia creeaza produse educationale digitale si dezvolta software educational personalizat, atat pentru sistemul de invatamant, cat si pentru angajatii din corporatii.

Fondatorii Ascendia au luat decizia de a se lista pe bursa dupa ce au constatat ca au nevoie de resurse financiare mult mai mari, care sa sustina dezvoltarea de produse proprii. “Variantele clasice gen credite sau fonduri sunt bune, dar pana la un anumit nivel. Mai ales ca, pentru companiile din IT, creditele de sute de mii de euro se acorda greu. Asa ca am ajuns la concluzia ca singura varianta eficienta este bursa”, a declarat Cosmin Malureanu.

Primele demersuri au inceput in urma cu un an, intr-un moment in care pietele externe treceau prin schimbari ale tehnologiilor si existau premisele unei dezvoltari pe extern.

Procesul de pitching, de la gasirea primului plasament privat (Certinvest, care a platit 275 de mii de euro pentru 10% din actiunile companiei), pana la listarea efectiva a durat un an, din care ultimele 3 luni au fost dedicate procesului tehnic de pregatire si listare.

“Sunt multi pasi de urmat, diferiti. Au fost cateva luni incarcate, dar am invatat multe si a fost o experienta pozitiva. Momentul cel mai provocator a fost transformarea din SRL in SA, care nu este complicata la Registrul Comertului, dar necesita ulterior o serie de notificari catre clienti, banci, institutii ale statului si multe hartii, pe langa schimbarile la nivel intern”.

In ceea ce priveste beneficiile, notorietatea a avut cel mai mare impact. Daca pana acum, dezvoltarea Ascendia s-a derulat organic, pe baza de recomandari, CEO-ul spune ca dupa listare, incep sa vina clientii direct, transparenta fiind un avantaj puternic intr-un potential parteneriat.

“Un alt beneficiu este posibilitatea de a dat stock options angajatilor, lucram in prezent la un astfel de pachet. De asemenea, deschiderea pe bursa ne da varianta unui acces facil la finantare pe viitor, daca va fi nevoie. Singurul dezavantaj pe care il vad este la nivel personal. Cand faci pasul pe bursa, simti ca businessul creat cu multa munca nu mai este in totalitate al tau. Este o retinere emotionala peste care se poate trece”, a mai spus Cosmin Malureanu.

Context favorabil dezvoltarii viitoare

Ascendia vrea sa adauge in portofoliu doua produse noi: educatie pentru copii, unde este un potential foarte mare si noi cursuri pentru zona corporate. Potrivit unor studii globale, pe zona corporate, e-learningul este la nivelul de 150 de miliarde de dolari, din care 130 de miliarde sunt pe zona de continut.

Si zona de manuale digitale are un potential ridicat, in conditiile in care Ministerul Educatiei este deschis in a investi in digitalizarea programei scolare, chiar daca acest context se va intinde pe mai multi ani.

“Noi speram ca in 2 ani o sa atingem pragul de profit de 1 milion de euro, in conditiile cresterii cifrei de afaceri cu cel putin 100%. Tine mult de contextul pietei, de cat de bine vom reusi sa ne miscam si de alti factori determinanti ai ritmului de crestere”, a mai spus CEO-ul Ascendia.