Compania Electrica, care detine trei dintre cele opt distributii regionale de energie electrica, va vinde de anul viitor si gaze naturale, urmand sa pregateasca pachete complexe in acest sens, a declarat directorul general al companiei, Dan Catalin Stancu.

In plus, compania analizeaza intrarea pe alte piete complet noi, ”mai departe de zona de utility”.

”Pe furnizare, eu cred cu tarie ca vremea companiilor de gaz sau electricitate sau telecom single utility (un singur tip de commodity) a trecut de mult. De aceea, si pentru noi, unul din obiectivele de baza ale anului viitor este sa devenim o companie de multi-utility”, a afirmat Stancu, in interviul acordat News.ro.

"La anul, musai trebuie sa livram macar pachete de electricitate si inca ceva, cel mai probabil gaze. Dar nu neaparat numai acolo ne oprim. Poate o sa incercam si alte proiecte macar la nivel de proiecte pilot. Dar si sa dezvoltam si produse complet noi, vorbesc de intrarea pe zone si piete noi", a explicat el.

Obtinerea licentei in acest sens este un lucru pur formal si simplu de rezolvat, potrivit Electrica, care vrea sa vanda minimum doua tipuri de utilitati.

”Modelele de business, tipul de vanzare este similar. Si este oarecum natural sa te duci catre lucrul care iti este cel mai la indemana. Toti marii furnizori ofera acum cel putin gaz si electricitate, dupa stiinta mea. Sunt multe companii din telecom care isi pregatesc intrarea”, a precizat Stancu.

Mai mult, compania analizeaza intrarea si pe alte piete noi.

”Suntem intr-o analiza, ar trebui in primul trimestru sa finalizam analiza. Dar ma gandesc mai departe de zona de utility, unele s-ar putea sa nu aiba deloc de-a face cu zona traditionala a unui furnizor de electricitate. Pot fi multe. Vedem care este potentialul lor in piata, daca avem capabilitatile ca sa le livram, vedem ce ne mai trebuie ca sa fim gata, ne mai facem un plan cand sa lansam si ce putea sa obtinem”, a spus directorul general al Electrica.

In viitor, tendinta jucatorilor din sectorul de electricitate va fi sa intre si pe alte piete, estimeaza managerii Electrica.
Compania Electrica a avut un profit net de 466 milioane lei (circa 103 milioane euro) in primele noua luni ale acestui an, in crestere cu 9% fata de perioada similara a anului trecut, pe fondul cresterii usoare a veniturilor operationale.

Electrica a obtinut venituri operationale de 4,19 miliarde lei in primele noua luni, in crestere cu 1,4% fata de perioada echivalenta din 2015, in timp ce cheltuielile operationale au stagnat la 3,64 miliarde lei.

Grupul a distribuit 12,98 TWh de curent electric catre 3,67 milioane de clienti, in crestere de 2,1% fata de perioada similara a anului anterior.

Electrica detine trei dintre cele opt distributii regionale de energie electrica si este o companie listata la Bursa de Valori Bucuresti, iar actionarii privati, intre care fonduri de investitii straine, detin peste 50% din actiuni.

Ministerul Energiei este cel mai mare actionar, cu o detinere de 48,78%., in timp ce BERD are o participatie de 8,66%. Electrica are o valoare de piata de 4,57 miliarde lei (1,01 miliarde euro), la ultimul pret de inchidere de la Bursa, de 13,20 lei/actiune.

Principalii concurenti ai Electrica sunt E.ON, care este deja furnizor multi-produs, de electricitate si gaze, Enel, care detine trei distributii de electricitate, CEZ si furnizori orivati precum Tinmar, care au inceput sa intre agresiv pe piata consumatorilor casnici, dupa ce au ajuns la o cota importanta pe piata consumatorilor industriali.

Piata energiei electrice pentru consumatorii casnici se va liberaliza complet de la finalul anului viitor.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri