Presedintele Asociatiei Brokerilor si vicepresedintele BVB, Dan Paul, a declarat, pentru Wall-Street, ca institutia va incepe un program care sa popularizeze ideea de piata de capital la nivelul oamenilor simpli, la propunerea noului director general, Anca Dumitru.

Astfel, in fiecare miercuri, intre orele 9:45 si 10:30, Bursa va fi deschisa “pentru oricine”, incepand cu saptamana viitoare sau cel tarziu peste doua saptamani.

“Incercam astfel sa ne apropiem de omul simplu. In fiecare miercuri deschidem bursa pentru oricine. Cine este interesat poate veni miercurea, poate asista la deschiderea sedintei, se plimba prin institutie, intr-un cadru organizat, cu un broker care sa explice despre ce e vorba”, a declarat Dan Paul, pentru Wall-Street.

Pentru inceput, proiectul va viza tinte sigure, precum licee sau facultati, pentru o promovare intensa.

“Dupa ce popularizam acest eveniment, vom incerca sa introducem Bursa intr-un ghid al Bucurestiului. Sa stie orice om ca bursa poate fi vizitata, chiar ca un muzeu, la un moment dat”, a continuat acesta.

Chiar daca pentru inceput va fi mai greu si se va munci mult pentru a atrage oameni, vicepresedintele BVB este sigur ca vor fi foarte multe persoane interesate.

Citeste si:

In plus, programul nu se opreste aici. Oficialii Bursei vor milita pe termen scurt pentru studierea mai intensa a pietelor de capital in scoli.

“Incercam impreuna cu Ministerul Educatiei si alaturi de Comisia de Invatatamant din Parlament sa implementam un sistem prin care sa se predea in scoala cat mai multe informatii despre bursa, la orele de economie. In Japonia, de exemplu, notiunile esentiale despre pietele de capital sunt predate copiilor inca din clasele primare, fiindu-le explicate conceptele si fenomele de baza. Astfel, ei cresc cu aceste notiuni”, a mai explicat Dan Paul.

El semnaleaza faptul ca notiunile despre bursa nu se studiaza aprofundat si nu sunt reinnoite pe masura ce evolueaza.

“Cartile sunt scrise din alte carti, ceea ce este o mare eroare. Nu se vine cu ceva nou, nu se vorbeste despre lucrurile reale din practica. Cred ca peste cativa ani studentii vor invata alte lucruri despre economie. Si eu am facut in facultate cateva ore de bursa, dar predate foarte anost si cu notiuni teoretice. Daca nu inveti lucrurile asa cum sunt in realitate, e foarte greu intelegi fenomenul bursier”, sustine seful brokerilor.

Bursa de la Bucuresti a lansat in ultimii doi ani si doua campanii de publicitate, una in urma cu an, si primul proiect de promovare, ce s-a desfasurat la finele lui 2007.