Actionarii companiei au aprobat, la 3 august, majorarea capitalui OMV Petrom Marketing cu 775,59 milioane lei, de la 204,7 milioane lei la 980,3 milioane lei, in cadrul operatiunii prin care firma va prelua activitatile de marketing de la actionarul unic, OMV Petrom.

Investitorii s-au opus acestei decizii, precum si cei care s-au abtinut sau care nu au fost prezenti la sedinta pot cere retragerea din actionariatul OMV Petrom.

Pretul brut pe care OMV Petrom il va plati va fi stabilit de un expert autorizat independent ca valoarea medie ce rezulta din aplicarea a cel putin doua metode de evaluare recunoscute de legislatie.

Compania va face public pretul de retragere printr-un raport care va fi transmis BVB si CNVM.

Daca actionarii nu sunt de acord cu pretul oferit de companie au optiunea ca in termen de 10 zile lucratoare de la data publicarii raportului sa revoce cererea de retragere, prin depunerea unei declatii.

Actionarii interesati trebuie sa depuna o cerere de retragere din OMV Petrom in termen de o luna de la data AGA, respectiv pana la 3 septembrie.

Impotriva deciziei s-au pronuntat actionari care detin cumulat 25,6 milioane de actiuni, reprezentand 0,04% din capital, si s-au abtinut investitori cu 11,39 milioane de titluri, respectiv 20,11% din total.

Dreptul de retragere poate fi exercitat pentru toate actiunile detinute, nefiind permisa exercitarea partiala.

Citeste si:

Majorarea de capital va fi realizata prin transferul unei parti din patrimoniul OMV Petrom catre OMV Petrom Marketing.

OMV Petrom Markeing este fosta companie OMV Romania, care administra benzinariile sub sigla OMV.

Ca efect al desprinderii, OMV Petrom va transfera catre OMV Petrom Marketing activele si pasivele aferente activitatilor de marketing, desfasurate in prezent de divizia de marketing din cadrul OMV Petrom prin intermediul a trei unitati de afaceri, respectiv vanzare cu amanuntul, comercial si administrarea afacerii.

Astfel, vor fi transferate, printre altele, toate statiile operationale de distributie de carburanti, inclusiv unitatile inchise temporar pentru renovare, terenurile pe care sunt localizate aceste statii si pe care OMV Petrom intentioneaza sa construiasca noi benzinarii, precum si toate bunurile, produsele petroliere, imobilizarile si materialele aflate in stoc, aferente activitatii de vanzare cu amanuntul.

Operatiunea nu va aduce modificari capitalul social sau structurii actionariatului OMV Petrom. Compania OMV Petrom Marketing a fost infiintata in 1998.

Profitul net al grupului OMV Petrom a crescut in primul semestru de 4,6 ori fata de perioada similara a anului trecut, la 1,526 miliarde lei (368,3 milioane euro), iar vanzarile au avansat cu 14%, la 8,343 miliarde lei (2,011 miliarde euro), calculate dupa standardele IFRS.

OMV Petrom este controlata de grupul austriac de petrol si gaze OMV, care detine 51,01% din actiuni. Statul roman are, prin Ministerul Economiei, 20,6% din titluri, iar Fondul Proprietatea are o participatie de 20,1% din capital.