Astfel, prima etapa ar fi implementarea unui tip de management potrivit, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa existe posturi libere pe pozitiile de varf ale managementului si trebuie sa fie cel putin CEO si CFO.

Managementul trebuie sa fie convingator, sa aiba experienta in industrie si in relatia cu investitorii si sa fie pregatit sa comunice cu acestia si cu sectorul financiar. Totodata, societatea trebuie sa aiba un nivel doi al managementului puternic.

A doua etapa ce trebuie realizata inainte de un IPO este creionarea unei strategii si creare povestii. Astfel, compania trebuie sa activeze pe o industrie atractiva, sa fie pozitionata bine in acest sector si sa aiba avantaje competitive si sustenabile.

Moroianu recomanda managementului sa renunte la activele neesentiale si sa se explice costurile versus calitatea.

Citeste si:

“Companiile trebuie sa-si stabileasca raportari financiare de calitate si sa se supuna standardelor internationale de contabilitate si sa se pregateasca pentru raportari financiare trimestriale”, sustine directorul BT Securities.

De asemenea, el mai afirma ca societatile trebuie sa aiba o strategie si o structura orientate pe segmentare si sa aiba un sistem al managementului informatiei modern.

Cea de-a patra etapa ar fi existenta unui management bazat pe valoare si tenacitate. “Managerii trebuie sa se familiarizeze cu expresii gen EVA (economic value added) si ROCE (return on capital employed) si sa defineasca un set de indici esential care sa fie comunicati in mod constant pietei”, explica Moroianu.

Ultima etapa, dar care este la fel de importanta, este un exercitiu cu investitorii inainte de oferta initiala. “Nu exista un partener de lupta mai bun decat o companie privata, dar daca nu vei gasi unul, exerseaza cu banca, deoarece exista mai multe produse pre-IPO, iar cu siguranta exista investitori bancari dornici sa te ajute”, a subliniat Nicu Moroianu.