"M-a anuntat astazi ministrul Sova ca, in sfarsit, Master Planul de transport, lista proiectelor considerate admise pentru Master Planul de transport - e vorba de 530 de proiecte, transport rutier, feroviar, naval, aerian si intermodal - vor fi puse in dezbatere publica si, pe baza acestora, Romania va transmite mai departe catre Comisia Europeana proiectele concrete, dupa dezbatere publica si dupa toate procedurile", a anuntat Ponta, in sedinta de miercuri a Guvernului.

El a aratat ca, astfel, se va cunoaste exact care sunt proiectele prioritare si care vor putea fi finantate din fonduri europene. In luna iulie, agentia Mediafax a prezentat un document in care Comisia Europeana atentiona Guvernul ca proiectul Acordului de Parteneriat transmis catre Bruxelles, care va reglementa modul de utilizare a banilor comunitari pentru 2014-2020, este incoerent si fara prioritati clare, solicitand ca documentul sa fie refacut.

Comisia semnala si lipsa unui Master Plan pe Transport, atragandu-se atentia ca Acordul nu va fi luat in discutie decat atunci cand Master Planul va fi finalizat si ca, in plus, exista pericolul ca intregul program operational preconizat pentru marile proiecte sa fie blocat in absenta acestui plan, informeaza Mediafax.

Citeste si:

La finele lunii martie, ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat ca Master Planul General de Transport va fi finalizat pana la 15 aprilie in forma necesara pentru aprobarea fondurilor europene. El a aratat ca documentul ar fi trebuit finalizat pana la sfarsitul anului trecut, dar ca, din cauza nerespectarii acestui termen, a fost necesara prelungirea unui contract de consultanta incheiat de Ministerul Transporturilor cu Banca Mondiala, in cadrul unui proiect de suport pentru punerea in aplicare a unei strategii generale in sectorul de transport si infrastructura.

Potrivit datelor anuntate de ministrul Transporturilor, nivelul absorbtiei de fonduri europene atrase anul trecut de Romania prin Programul Operational Sectorial Transporturi (POS T) a fost de 923 milioane euro, din care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a atras 559 milioane euro, CFR - 299 milioane euro (din care 65 milioane euro pentru Metrorex), iar restul de 64 milioane euro au fost directionate catre sectorul naval, nefiind obtinute sume pentru sectorul aerian.

Programul Operational Sectorial Transport a fost blocat in 2012 de Comisia Europeana, din cauza unor nereguli identificate in atribuirea de contracte, fiind deblocat anul trecut.