Premierul Victor Ponta a inspectat, joi dimineata, podul de la Agigea, interesandu-se de ritmul lucrarilor si de perioadele in care circulatia pe pod va mai fi restrictionata, scrie Mediafax. Reprezentantul constructorului, Sorin Ionescu, l-a asigurat pe premier ca in perioada verii se va circula fara restrictii pe pod, estimand ca la mijlocul lunii octombrie va fi finalizata si inlocuirea hobanelor.

Reprezentantul constructorului i-a spus premierului ca pana in prezent au fost inlocuite sase din cele zece hobane ale podului si ca pana in 15 iunie vor mai fi inlocuite inca doua. El a precizat ca lucrarile vor fi oprite intre 15 iunie si 15 septembrie, urmand ca dupa aceasta data sa fie inlocuite si celelalte doua hobane ramase, termenul pentru finalizarea acestei lucrari fiind estimat la sfarsitul lunii octombrie, urmand ca apoi lucrarile sa continue la tablier.

Premierul a spus ca si-a asumat un mare risc in toamna anului trecut, cand a luat decizia ca podul sa nu fie inchis in totalitate pana la finalizarea lucrarilor, asa cum ceruse CNADNR.

"Acum sase, sapte luni cand am venit aici era vorba sa-l oprim de tot si mi-am asumat un mare risc. Si am stat cu sufletul indoit ca Doamne fereste se intampla ceva rau", a spus premierul.

Primarul comunei Agigea, Cristian Carjaliu, i-a spus premierului ca se bucura ca podul nu a fost inchis definitiv, Victor Ponta replicandu-i: "Ma bucur ca nu s-a prabusit podul, ca daca era ceva eu eram de vina".

"Dincolo de costuri, podul este facut din 1984. Anul trecut, specialistii au spus ca trebuie sa-l inchidem de tot, ceea ce insemna 120 de kilometri de ocol. Bine ca nu l-am inchis si ati auzit de la constructor ca mai sunt doar doua hobane de inlocuit din cele opt", a adaugat Ponta, evitand sa raspunda la cat se ridica lucrarile de reparatii la pod.

Reprezentantul constructorului a mai spus ca din toamna circulatia pe pod va fi intrerupta ca si pana acum, adica patru ore pe zi, de trei ori pe saptamana, pentru a fi terminata inlocuirea hobanelor. Premierul a mers apoi sa inspecteze lucrarile la celalalt pod din zona Agigea peste Canalul Dunare-Marea Neagra, care va prelua traficul greu de pe autostrada si il va duce in Pordul Constanta pe la poarta veche.

Ponta a vrut sa stie cand vor fi incheiate lucrarile de acolo pentru ca acel pod ar putea prelua traficul de pe celalalt pod de la Agigea cand acesta va fi inchis temporar, din toamna. Premierul a aflat ca mai trebuie asfaltat un drum de aproximativ patru kilometri pentru ca masinile care vor trece pe acolo sa poata ajunge in Agigea. El a precizat ca drumul respectiv va fi preluat de CNANDR de la Consiliul Local Agigea pentru a fi asfaltat, dupa care va reveni la comunitatea locala.

Citeste si:

Victor Ponta a primit asigurari ca acest pod va fi gata la sfarsitul lunii lulie, spunand ca atunci va veni acolo pentru a trece cu masina peste pod. Noul pod de la Agigea este o investitie a Administratiei Porturilor Maritime Constanta, care permite preluarea traficului direct de pe autostrada in Portul Constanta pe la poarta veche.

Turistii care merg la mare in aceste zile pot ajunge in statiunile din sudul litoralului fara restrictii de trafic la traversarea podului de la Agigea, dupa ce CNADNR a decis sa suspende in perioada minivacantei restrictiile impuse de lucrarile de reabilitare.

Astfel, intre 29 aprilie, ora 14.00, si 6 mai, ora 08.00, circulatia rutiera pe podul de la Agigea se va desfasura pe trei benzi de circulatie, pe toata lungimea podului, in functie de volumul de trafic inregistrat pe cele doua directii de deplasare.

In aceasta perioada va fi permisa circulatia autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica de 5 tone, exceptie facand mijloacele de transport persoane a caror masa totala maxim autorizata poate depasi aceasta limita. Se mentine insa limitarea vitezei de circulatie la 50 de kilometri la ora, soferii fiind rugati sa respecte restrictia de circulatie instituita si semnalizarea rutiera temporara.

Din cauza lucrarilor de reabilitare a podului de la Agigea de peste Canalul Dunare Marea Neagra, incepand din toamna anului trecut au fost impuse mai multe restrictii pe pod. Astfel, de la 1 octombrie 2013 vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone nu au mai avut voie sa traverseze podul, iar pentru a ajunge in Portul Constanta au folosit mai multe rute ocolitoare.

De asemenea, de la jumatatea lunii octombrie podul de la Agigea a fost inchis total timp de doua ore sau de patru ore, cate trei zile pe saptamana, pentru inlocuirea unor fascicule la hobane. Restrictiile de circulatie pe podul de la Agigea au fost ridicate pentru autovehiculele de 3,5 tone la cele de 5 tone incepand cu 23 decembrie, dupa ce lucrarile programate in toamna au fost finalizate.

Totodata, in zilele de marti, joi si sambata circulatia a fost inchisa intre orele 09.00 - 13.00, plus alte patru ore in noptile de luni spre marti, respectiv intre orele 23.00 si 03.00. Contractul pentru realizarea lucrarilor de reabilitare a podului de la Agigea a fost semnat in octombrie 2010.