”Si mai e un caz care recunosc ca-mi sta pe suflet si de care nu ma las cat sunt prim-ministru si daca oi fi presedinte: Comarnic-Brasov, parteneriat public-privat, sa facem din banii altora. Un an si doua luni am negociat, am facut toate procedurile, am trimis la EUROSTAT, am facut absolut tot. Trebuia sa semnam contractul. A iesit domnul Basescu, tineti minte, la investitura domnului Rus, si a zis: «Vedeti, coruptie!»”, a spus Ponta, la Romania TV.

El a spus ca in astfel de actiuni se vede ”foarte multa rautate” precum si mentalitatea lui Traian Basescu, care a ramas celebru in Romania prin faptul ca, atunci cand era ministru al Transporturilor, a spus ca Romania nu are nevoie de autostrazi. ”Eu vreau sa semnam si sa facem Comarnic-Brasov, pentru ca Romania nu se va dezvolta pana cand nu reusim sa trecem din Bucuresti in Transilvania pe autostrada”, a mai spus Ponta.

In replica, purtatorul de cuvant al sefului statului, Bogdan Oprea, a precizat, marti, ca presedintele Traian Basescu nu a facut nicio sesizare la DNA cu privire la atribuirea lucrarii la Autostrada Comarnic -Brasov, asa cum, “in mod mincinos”, a afirmat premierul Victor-Viorel Ponta. “In discursul sustinut la investirea in functie a ministrului Transporturilor, domnul Ioan Rus, in data de 25 iunie a.c., la Palatul Cotroceni, domnul presedinte Traian Basescu a atentionat asupra unor suspiciuni din timpul procedurii de atribuire a acestor lucrari, suspiciuni care au provocat retragerea a doua banci europene extrem de importante care, in mod uzual, finanteaza proiecte in Romania”, a adaugat Oprea.

Citeste si:

Presedintele Traian Basescu i-a spus, la depunerea juramantului, noului ministru al Transporturilor, Ioan Rus, sa fie atent la premisele contractarii Autostrazii Comarnic-Brasov, precizand ca, din informatiile sale, deja s-au produs acte de coruptie. "Atentionez ca mergeti intr-un minister cu probleme. Acolo ar trebui sa fiti atent in mod deosebit la premisele de contractare a Autostrazii Comarnic-Brasov. Din informatiile mele, deja s-au produs acte de coruptie. De asemenea, s-au contractat studii de fezabilitate de circa 50 de milioane de euro, care nu vor mai fi valabile, cea mai mare parte din ele, in 2 ani. Dar s-au gasit niste firme carora sa li faca cadouri. Am rugamintea sa verificati cu atentie lucrurile acestea inainte de a va asuma derularea mandatului", i-a spus Basescu lui Rus, dupa ce acesta a depus juramantul ca ministru al Transporturilor. "Sigur, cu Loteria nu sunteti dumneavoastra si nici cu banii de la Rompetrol, dar poate va uitati la colegii din Guvern. Va multumesc mult si va doresc succes", a adaugat el.

Mirel Palada: Traian Basescu ascunde fapte de coruptie sau minte cu privire la Comarnic-Brasov

Consilierul premierului Ponta, Mirel Palada, afirma, intr-un comunicat, ca presedintele Basescu ascunde fapte de coruptie sau minte cu privire la contractarea autostrazii Comarnic-Brasov, dupa ce consilierul prezidential Bogdan Oprea a negat afirmatia premierului ca presedintele ar fi sesizat DNA.

Fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, nu a reusit sa semneze in perioada mandatului sau contractul pentru una dintre cele mai asteptate autostrazi, respectiv Comarnic - Brasov. Premierul Victor Ponta si Dan Sova s-au intalnit la jumatatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia acestui tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere. Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, iar taxa de utilizare avuta in vedere va fi de 5,7 lei plus TVA, lucrarile de constructie urmand sa inceapa la finalul lunii aprilie.

La sfarsitul lunii martie, ministrul Transporturilor anunta ca acordul pentru constructia autostrazii va fi semnat in iunie, nu in aprilie, asa cum se anuntase initial, amanarea termenului fiind un lucru "eminamente pozitiv" intrucat statul a reusit sa obtina angajamentul ferm din partea BEI, BERD si Bancii Mondiale pentru sustinerea proiectului.