Calin Popescu Tariceanu, care a mers joi pe noul pod de la Agigea, ce traverseaza Canalul Dunare-Marea Neagra, a crezut ca se afla de fapt pe vechiul pod, de pe DN39, si s-a contrazis cu jurnalistii care i-au explicat ca a incurcat podurile, spunandu-le: "Vin de la Bucuresti si stiu mai mult ca voi". Presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, si vicepremierul Liviu Dragnea au mers, joi, sa verifice stadiul lucrarilor la noul pod de la Agigea care traverseaza Canalul Dunare - Marea Neagra si face legatura intre DN 39 si A4, potrivit Mediafax.

Tariceanu a stat de vorba cu reprezentantii constructorului, care i-au prezentat date tehnice privind acest proiect, dupa care a fost rugat de jurnalisti sa isi exprime parerea despre noul pod, el spunandu-le ca este vechiul pod, care a fost reabilitat. Ziaristii au incercat sa ii explice ca a incurcat podurile, insa Tariceanu i-a contrazis din nou: "Eu vin de la Bucuresti si stiu mai mult decat voi!”. "Eu am vrut sa ma lamuresc cu privire la schemele de incarcare pentru verificarea pe care este normal sa o faca constructorul inainte de darea in functiune. Sunt in total sapte teste, pentru rezistenta la inconvoiere si la torsiune. Ati inteles ce inseamna asta? Nu ati inteles! (...) Ma bucur pentru ca lucrarea este practic terminata si urmeaza sa fie data in functiune. Este o lucrare extrem de spectaculoasa, de arta de inginerie, cu o estetica foarte moderna. Sunt lucrari care trebuiesc periodic intretinute", a spus Tariceanu.

Tariceanu sustinea ca a mai trecut pe acel pod

Continuand dialogul cu jurnalistii care i-au explicat ca nu este vorba despre podul hobanat care a functionat si inainte si a trecut prin lucrari de intretinere, ci despre un pod nou, Tariceanu a raspus: "Este un pod partial nou!”. El a spus ca stie pentru ca a mai trecut pe acest pod si a tacut incurcat cand jurnalistii i-au aratat podul vechi, aflat la cateva sute de metri in aval. In ajutorul lui Tariceanu a intervenit vicepremierul Liviu Dragnea. "Pana la urma e cel mai mare pod hobanat din Romania, ce face legatura intre nordul si sudul Portului Constanta si, de asemenea, face legatura cu A4, varianta ocolitoare a municipiului Constanta si se evita trecerea prin Lazu si Agigea. (...) Mai urmeaza acum si infrastructura si drumurile de acces. Este o investitie extrem de importanta pentru Constanta si toata zona de aici. Este pana la urma o lucrare de arta cu care Constanta o sa se mandreasca”, a declarat Liviu Dragnea.

La eveniment era asteptat si premierul Victor Ponta, care ar fi urmat sa ajunga cu elicopterul si care si-a anulat vizita din cauza cetii. La vizita lui Tariceanu si Dragnea au luat parte cateva sute de persoane, localnici si sustinatori ai PSD, aduse cu microbuzele. In prezenta celor doi, constructorii au facut teste de rezistenta a podului, fiind aduse 36 de camioane. Constructorii spun ca in urma acestor teste de rezistenta a structurii, care au inceput de marti, vor fi facute ultimele reglaje ale hobanelor. Constructorii le-au prezentat oficialilor informatii despre constructia podului, fara a putea preciza o data exacta la care va fi dat in folosinta pentru ca drumul cu doua benzi, construit in continuarea podului rutier si care va face jonctiunea cu DN39, in apropierea intrarii in statiunea Eforie Nord, nu este inca gata.

Valoarea totala a podului este de 191.797.112 lei

Lucrarile la podul de la Agigea au inceput in iulie 2010, dupa ce au fost intarziate mai bine de jumatate de an din cauza contestatiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrarilor si a selectarii consultantului. Firma care a castigat licitatia pentru reabilitarea podului este Bilfinger Berger Baugesellschaft, iar valoarea contractului este de 3,8 milioane de euro, fara TVA. Potrivit datelor furnizate de CNADNR, podul are o lungime totala de 360 de metri, o deschidere centrala de 200 de metri si latimea de 17,4 metri, permitand circulatia pe patru benzi. Inaltimea libera sub tablierul podului in axul Canalului Dunare - Marea Neagra este de 18,4 metri.

Valoarea totala a contractului de finantare pentru intregul proiect ”Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta” este de 191.797.112 de lei. Lucrarile au inclus si constructia unui drum cu doua benzi care face legatura intre pod si DN39, in apropierea intrarii in statiunea Eforie Nord. Lucrarile au finantate prin Programul Operational Sectorial in Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene si de la bugetul statului.