DWF.ro a observat, in cele mai multe cazuri, o scadere a interesului oamenilor de a afla detalii despre alesii locali, dar a remarcat si diferente foarte mari in volumul de cautari pe Google intre aceste judete. Astfel, daca pentru Capitala au fost inregistrate peste 300.000 de cautari in fiecare an, la polul opus sunt judete precum Calarasi si Caras Severin pentru care au fost inregistrate doar cateva sute de cautari. In altele precum Ialomita, Maramures, Valcea, Vaslui, Bistrita-Nasaud sau Botosani, variatia este pozitiva, ceea ce arata ca cetatenii din aceste regiuni au fost mai interesati sa afle informatii despre cei pe care i-au trimis in Parlament sa-i reprezinte.

Revenind la judetele „fruntase“, pentru Bucuresti, cu o populatie declarata de peste 1,6 milioane de locuitori, sunt alesi in Parlamentul Romaniei 38 de deputati si 16 senatori si, conform analizei DWF.ro, interesul bucurestenilor a scazut cu 1,81%, procent care ii arata pe acesti cetateni interesati constant de parlamentari. Pe locul al doilea este Prahova, cu 16 locuri pentru deputati si sapte pentru senatori, dar aici a fost observata o scadere cu 34,10%, pe cand in Brasov, care are in Parlamentul Romaniei 11 deputati si sapte senatori, procentul scaderii ajunge la 32,72%.

In judetul Neamt, variatia de la an la an ajunge la 50,98%, in scadere considerabila, in contextul alegerii a 10 deputati si patru senatori. In final, clasamentul este intregit de Iasi pentru care sunt disponibile 18 locuri de deputati si sapte de senatori in Parlament, unde a fost inregistrata o scadere de la an la an cu 7,97%. Sunt insa si judete in care nu au fost inregistrate diferente de la an la an, cum ar fi Galati sau Constanta.

Ultimele alegeri pentru Parlament s-au desfasurat in Romania in 2012. In acelasi an, a fost organizat si un referendum privind reducerea numarului de parlamentari la 300. Actuala analiza pe care DWF.ro am realizat-o prezinta un cadru sumar inainte alegerilor care se vor desfasura in toamna, cand cetatenii Romaniei din aceste judete sunt asteptati la vot pentru a-i alege pe viitorii parlamentari. ”Desi statisticile care pot fi obtinute prin analiza cautarilor online, nu reprezinta interesul tuturor romanilor - mai ales al celor care n-au acces la Internet, din motive evidente, totusi ilustreaza succint implicarea si informarea oamenilor in domeniul care ii priveste direct” , a declarat Mihai Vinatoru, Managing Partner DWF.