Intrebari preliminare:
Nume:
Emmanuel Malan
Functia: Director General, Accor Services Romania
Varsta: 46 de ani

1. Ce studii ati urmat?

Limbi straine, o baza de pornire putin atipica pentru lumea de afaceri, mai ales in Franta.

2. Care au fost cursurile care v-au pasionat cel mai mult in facultate?

Lingvistica, deoarece te ajuta sa ordonezi si sa descifrezi jocurile si regulile limbajului, ca o prima cheie catre descifrarea si ordonarea ideilor.

3. Care a fost primul job pe care l-ati avut?

Agent de vanzari pentru Xerox – un post in care mi-am format deprinderea de a vedea lucrurile din perspectiva clientilor. Aceasta atitudine mi-a fost utila in tot restul carierei mele, pentru ca ma ajuta sa nu uit ca adevaratul motiv pentru care un business are sau nu succes este daca reuseste sa-si multumeasca clientii, ale caror asteptari nu sunt stationare.

4. Credeti ca este necesar un MBA pentru a a ajunge intr-o pozitie de top management?

Nu. Un MBA este un instrument, ca multe altele. Pentru cine stie sa-l foloseasca, poate fi de mare folos; este insa doar unul din instrumentele care pot exista, nu o reteta universala de succes.

5. Care sunt principalele trei pasiuni ale dvs.?

Muzica clasica, inotul, calatoriile in locuri necunoscute.

6. Care este ultima carte citita?

„Cum mi-am petrecut vacanta de vara” – de T.O. Bobe.

7. Aveti un film sau un serial preferat?

"Le souper".

8. Evocati un moment care v-a ramas in memorie din prima zi de lucru in cadrul companiei in care activati in acest moment.

Exista un moment din prima mea zi de lucru in Accor Services Romania care a ramas si in mintea mea, si in mintea colegilor mei: fiind luna ianuarie si o zi cu foarte mult polei, masina mea a derapat si a daramat bariera de la intrarea in cladire ; acum ne amintim cu amuzament si am facut aproape un simbol din aceasta intamplare.

9. Ce anume faceati inainte de 89', din punct de vedere profesional?

Pentru mine, `89 nu are aceeasi rezonanta, nefiind roman. Din punct de vedere profesional, inainte de `89 am fost agent de vanzari, iar apoi formator. Desigur, intamplarile din `89 au fost foarte prezente in mass-media din Franta si intr-un fel mi-au schimbat si mie viata, pentru ca asltfel nu ar fi fost probabil posibil sa vin si sa lucrez in Romania.

10. Daca ar fi s-o luati de la inceput din punct de vedere profesional, care ar fi lucrurile pe care le-ati evita?

Cred ca nu as vrea sa schimb nimic din parcursul meu profesional – a fost un drum care mi-a placut, m-a ajutat sa cunosc oameni interesanti, din medii diferite, si care pana in prezent m-a adus intr-un punct bun.

11. Care ar fi primul sfat pe care l-ati da unui investitor strain, recent interesat de Romania, care doreste sa investeasca intr-o companie romaneasca?

Sa invete romaneste.

12. Ce sistem de conducere folositi sau apreciati cel mai mult?

Citeste si:

Delegare si responsabilitate. Cred ca este important sa ai alaturi oameni talentati si capabili, pe care apoi sa-i ajuti si sa-i incurajezi sa se dezvolte.

13. Care credeti ca este principalul obstacol care apare in calea investitorilor care ar dori sa intre in industria in care activati?

Este un domeniu foarte specializat, care necesita investitii foarte mari, in care tehnologia si inovatia sunt esentiale, iar construirea competentelor-cheie dureaza ani si ani de zile.

14. S-a produs recent vreo schimbare care v-a fortat sa va modificati propriul model de business? Daca da, care este aceasta?

Cea mai importanta schimbare in domeniul tichetelor de servicii, in ultimul an, este fuziunea Accor Services – Hungastro, care a fost anuntata si demarata in aceasta vara.
Accor Services este primul emitent de tichete in Romania, inca din anul 1998. Noi am pus bazele sistemului tichetelor de masa pe piata locala, beneficiind de experienta grupului Accor, a carui filiala suntem si care este liderul pe plan mondial al acestei industrii. Hungastro este primul emitent local de tichete si al treilea ca marime in Romania. Fuziunea celor doua companii este o dezvoltare foarte interesanta si motivanta pentru ambele echipe. Prioritatea noastra este sa integram stilurile de lucru si operatiunile, astfel incat sa cream un plus de valoare pentru cele peste 35 000 de companii-client, pentru cei peste 1 500 000 de salariati ai acestora (care folosesc zi de zi tichetele emise de noi), precum si pentru partenerii afiliati (care accepta tichetele in magazinele si restaurantele lor, ca mod de plata).

15. Care este ora la care ajungeti in mod normal dimineata la birou?

Ajung la birou la ora 8, dupa ce le duc la scoala pe cele doua fete ale mele.

16. Cate ore petreceti in medie pe zi la birou?

In medie, imi petrec la birou cam 11 ore pe zi.

17. Aveti un model in afaceri? Daca da, cine este acesta?

Nu am neaparat un model in afaceri, insa exista o caracteristica in comun a celor pe care ii admir: integritatea si respectul fata de colegi, clienti, parteneri de afaceri si comunitatile in care activeaza.

18. Care este cea mai mare reusita profesionala din cariera dvs?

Pozitia de director al Accor Services in Romania este, fara indoiala, cea mai mare reusita profesionala de pana acum. Este o companie dinamica si cu o echipa foarte pasionata de ceea ce face, intr-o piata mereu in miscare.

19. Care a fost cel mai mare esec profesional din cariera dvs?

Cu ani in urma, faptul ca am acceptat un job intr-o companie cu un sistem de lucru care se baza foarte mult pe proceduri, grile si reguli; atat de mult incat alunecase in rigiditate. Nu mi s-a potrivit deloc acest mod de lucru si am plecat foarte repede din acel post. A fost un esec din care am invatat mult in ce ma priveste si in ce priveste asteptarile pe care le am in viata profesionala.

20. Nominalizati trei oameni de afaceri din Romania pe care ii admirati cel mai mult.

Admir multi oameni de afaceri, cu care am avut privilegiul de a colabora si care au construit companii puternice si afaceri solide pe termen lung. Ma bucur foarte mult sa vad in topurile companiilor romanesti de succes clientii Accor Services – este o demonstratie ca acele companii care isi valorizeaza angajatii au un avantaj concurential concret.

21. Ce linie aeriana preferati in zborurile de business internationale?

N.A

22. Unde ati petrecut ultima vacanta? Care ar fi destinatia unei vacante perfecte din punctul dvs. de vedere?

Ultima vacanta am petrecut-o in Japonia, unde am vazut o cultura complet diferita de cea europeana. Pentru mine, destinatia pentru o vacanta perfecta este in mod sigur un loc nou, pe care sa nu-l fi vazut inca si pe care sa am timp sa-l descopar.

23. Ce masina conduceti?

N.A

24. Unde va vedeti peste 5 ani?

Intr-o alta tara, dar inca nu stiu care.

25. Care este sloganul preferat?

N.A