Gabriela Bodea, director de marketing in cadrul companiei farmaceutice Pfizer Romania, a renuntat la profesia de medic pentru a deveni marketer in cadrul filialei locale a uneia dintre cele mai puternice companii farmaceutice la nivel global.

Nume: Gabriela Bodea
Functia: Director Marketing Pfizer Romania
Varsta: 40 de ani
Stare civila: necasatorita

1. Ce studii ati urmat?

Am absolvit in 1993 Universitatea de Medicina si Farmacie "Iuliu Hatieganu" Cluj Napoca, Facultatea de Medicina Generala si MBA Tiffin University in 2006.

2. Care au fost cursurile care v-au pasionat cel mai mult in facultate?

Studenta fiind, m-am regasit cel mai bine la cursurile si stagiile de pediatrie si obstretica. Acum ma pasioneaza diabetologia si nefrologia dar, din pacate, nu mai profesez.

3. Care a fost primul job pe care l-ati avut?

Lasand la o parte activitatile de voluntariat in spitale (in timpul vacantelor) si in cadrul unor organizatii non-guvernamentale studentesti, primul “job” adevarat a fost de medic stagiar.

4. Credeti ca este necesar un MBA pentru a a ajunge intr-o pozitie de top management?

Nu, cel putin nu in industria farmaceutica din Romania. Un MBA iti poate oferi un avantaj competitiv intr-o “lupta” a CV-urilor dar imi place sa cred ca deciziile de angajare/promovare nu se iau strict pe criterii de CV. In plus, nu cred in MBA-uri absolvite imediat dupa incheierea facultatii. Un MBA este benefic dupa cativa ani de industrie, cand cunostintele acumulate sunt transpuse imediat in practica si cand practica iti ofera un filtru de intelegere si analiza a noilor cunostinte.

5. Care sunt principalele trei pasiuni ale dvs?

Extraprofesional, imi place sa studiez designul interior, sa colind magazinele de antichitati si sa sofez.

6. Care este ultima carte citita?

“Operatiunea Shylock” de Philip Roth.

7. Aveti un film sau un serial preferat?

Ultimul serial urmarit cu placere este “Criminal Minds”.

8. Evocati un moment care v-a ramas in memorie din prima zi de lucru in cadrul companiei in care activati in acest moment.

Cea mai vie amintire se leaga de prima zi de marketar – un drum cu trenul de la Cluj in seara precedenta, o noapte in cea mai mica camera de hotel pe care o vazusem vreodata, o cursa printr-un oras necunoscut, absolut haotic si, deodata, iata-ma la birou! De fapt, in sala de sedinte a firmei, pentru ca nu aveau birouri pentru cei trei marketari proaspat numiti. O senzatie coplesitoare de nesiguranta, instrainare si un mare semn de intrebare: ce caut eu aici? A durat cateva secunde: deja ma asteptau un vraf de dosare de citit, un desktop pe care nu stiam nici macar sa-l pornesc, o intalnire cu un furnizor de materiale promotionale.

9. Ce anume faceati inainte de 89', din punct de vedere profesional?

Eram studenta la Medicina in Cluj, orasul natal.

10. Daca ar fi s-o luati de la inceput din punct de vedere profesional, care ar fi lucrurile pe care le-ati evita?

As renunta la “monopolul perfectiunii” si as delega mai mult si mai devreme.

11. Care ar fi primul sfat pe care l-ati da unui investitor strain, recent interesat de Romania, care doreste sa investeasca intr-o companie romaneasca?

Sa inteleaga piata si mecanismele ei, sa isi gaseasca consultanti cu experienta in domeniu si sa tina cont de diferentele culturale in managementul oamenilor.

12. Ce sistem de conducere folositi sau apreciati cel mai mult?

Apreciez leadershipul transformational care nu se limiteaza doar la management by objectives ci creeaza un mediu de stimulare intelectuala, cu focalizare pe fiecare membru al grupului si motivarea acestuia; un stil de leadership care pune accentul pe simtul datoriei si al responsabilitatii individuale.

13. Care credeti ca este principalul obstacol care apare in calea investitorilor care ar dori sa intre in industria in care activati?

Daca ne limitam strict la producatorii de medicamente cred ca principalele obstacole sunt diferentierea relativ redusa a produselor, disfunctionalitatea sistemului de compensare si pipeline limitat.

14. S-a produs recent vreo schimbare (inovatie) care v-a fortat sa va modificati propriul model de business? Daca da, care este aceasta?

Nu.

15. Care este ora la care ajungeti in mod normal dimineata la birou?

Intre 9 si 9:30.

16. Cate ore petreceti in medie pe zi la birou?

10 ore.

17. Aveti un model in afaceri? Daca da, cine este acesta?

Nu am un personaj-model in afaceri. Cred insa ca un business de succes se bazeaza pe oameni care sunt modele de conduita, interactiune si etica. Iar in acest context, modelele mele sunt parintii mei.

18. Care este cea mai mare reusita profesionala din cariera dvs?

Lansarea Viagra, a primei campanii de disfunctie erectila in Romania si dezvoltarea acestei piete, unica in industria farma.

19. Care a fost cel mai mare esec profesional din cariera dvs?

Pana acum, am avut norocul (sau abilitatea) sa transform greselile, ezitarile in oportunitati. “Din bube, mucegaiuri si noroi/ Iscat-am frumuseti si preturi noi” (T. Arghezi)

20. Nominalizati trei oameni de afaceri din Romania pe care ii admirati cel mai mult.

N/A.

21. Ce linie aeriana preferati in zborurile de business internationale?

Lufthansa.

22. Unde ati petrecut ultima vacanta? Care ar fi destinatia unei vacante perfecte din punctul dvs. de vedere?

Italia. Orice destinatie unde pot descoperi locuri, obiceiuri, oameni noi.

23. Ce masina conduceti?

BMW seria 5.

24. Unde va vedeti peste 5 ani?

Marketing si Business Development farmaceutic.

25. Care este sloganul preferat?

“Celor pe care-i stimezi, fa-le onoarea intransigentei tale” (Garabet Ibraileanu).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Profilul saptămânii »


Setari Cookie-uri