Intrebari preliminare:

Nume, Prenume: Mihaela Allardin
Functia: Head of Property Management Department DTZ Echinox
Varsta: 35 ani
Stare civila: divortata, un baiat

1. Ce studii ati urmat?

Am absolvit Facultatea ASE Iasi, specializarea Management, ca sefa de promotie a anului 1996, iar un an mai tarziu, am obtinut o diploma de master in Managementul Resurselor Umane.

2. Care au fost cursurile care v-au pasionat cel mai mult in facultate?

M-a pasionat cursul de Marketing, sustinut de un profesor ce se intorsese recent din SUA si care a revolutionat sistemul universitar din acea vreme.

3. Care a fost primul job pe care l-ati avut?

A fost o experienta unica si originala: reporter de stiri la Pro TV. Chiar daca acest job a fost prima mea “oprire in Bucuresti” ca si provinciala, in acel moment am decis ca viitorul meu este in Bucuresti. La scurt timp apoi, lucram deja la World Trade Center, primul centru de afaceri din Romania.

3. Credeti ca este necesar un MBA pentru a a ajunge intr-o pozitie de top management?

Consider ca experienta profesionala si dorinta de explorare si evolutie sunt mult mai importante decat diplomele obtinute. Cunosc multi manageri romani si straini de succes care nu detin diplome de MBA. Insa poate depinde de la o companie la alta.

4. Care sunt principalele trei pasiuni ale dvs.?

De cativa ani, experimentez cu foarte mare placere gradinaritul. Este o metoda ideala de relaxare. Complementar acestei activitati, designul interior si croitoria sunt pasiuni care ma implinesc.

5. Care este ultima carte citita?

Ultima carte citita este “Al cincilea munte”, Paul Coelho fiind scriitorul meu preferat.

6. Aveti un film sau un serial preferat?

Dead Poets’ Society si Seinfeld.

7. Evocati un moment care v-a ramas in memorie din prima zi de lucru in cadrul companiei in care activati in acest moment.

Exista un “protocol nescris” in cadrul firmei DTZ Echinox prin care fiecare angajat isi sarbatoreste ziua de nastere alaturi de colegi. Inca din prima zi, am fost impresionata de aceasta metoda de socializare si comunicare neformala in doar 30 de minute.

8. Ce anume faceati inainte de 89', din punct de vedere profesional?

In anul 1989 eram eleva in clasa a 11-a.

9. Daca ar fi s-o luati de la inceput din punct de vedere profesional, care ar fi lucrurile pe care le-ati evita?

Ceea ce sunt astazi este rezultatul experientelor mele, fie ele bune ori mai putin bune. M-am autoeducat sa vad partea buna a lucrurilor in orice situatie si am invatat ca fiecare “parcurs” in viata profesionala are un sens, logica si evolutie progresiva atat timp cat ai un target final.

10. Care ar fi primul sfat pe care l-ati da unui investitor strain, recent interesat de Romania, care doreste sa investeasca intr-o companie romaneasca?

Sa angajaze firmele cele mai bune de pe piata pentru due diligence-ul legal, financiar ori tehnic al respectivei companii etc.

11. Ce sistem de conducere folositi sau apreciati cel mai mult?

Apreciez foarte mult sistemul de conducere de tip democrat parcipativ. Delegarea larga a autoritatii, responsabilitatea, tactul si bunavointa sunt elemente cheie ale acestui tip de management. Imi doresc ca oamenii pe care ii am alaturi sa se dezvolte impreuna cu mine si sa ii incurajez sa evolueze .

12. Care credeti ca este principalul obstacol care apare in calea investitorilor care ar dori sa intre in industria in care activati?

Citeste si:

Activitatea de property management este una relativ noua in Romania. Este nevoie de multa experienta locala, expertiza si oameni specializati pentru a demonstra si garanta anumite competente in fata clientilor. Iar competentele sunt recunoscute si apreciate de un client doar la sfarsitul primului an contractual.

13. S-a produs recent vreo schimbare (inovatie) care v-a fortat sa va modificati propriul model de business?

Nu.

14. Care este ora la care ajungeti in mod normal dimineata la birou?

In jur de 9:00-9:30.

15. Cate ore petreceti in medie pe zi la birou?

Petrec 10 ore la birou si alte doua-trei ore acasa, dupa ce ma asigur ca baiatul meu si-a terminat lectiile.

16. Aveti un model in afaceri? Daca da, cine este acesta?

Nu pot spune ca am un model in afaceri. Insa cu siguranta de-a lungul vietii am intalnit multe persoane (clienti ori fosti sefi) care m-au influentat si de la care am “furat” multe secrete profesionale, iar pentru asta ii admir.

17. Care este cea mai mare reusita profesionala din cariera dvs.?

Cea mai mare reusita profesionala a fost aceea de a schimba intr-un timp record de sase luni starea unei cladiri de mare rezonanta in Bucuresti, dintr-o situatie problematica cu multe lipsuri si defecte, aproape de colaps, intr-o cladire cu functionalitate maxima si cu un plus evident de valoare.

18. Care a fost cel mai mare esec profesional din cariera dvs.?

Cel mai mare esec ori nemultumire personala a fost negocierea pentru preluarea unui portofoliu impresionant de cladiri al unui investitor international. De atunci am invatat ca, in multe cazuri, profesionalismul, referintele, expertiza locala si credibilitatea nu iti garanteaza obtinerea unui contract.

19. Nominalizati trei oameni de afaceri din Romania pe care ii admirati cel mai mult.

Felix Tataru – GMP, Ion Tiriac si Iulian Dascalu.

20. Ce linie aeriana preferati in zborurile de business internationale?

Am zburat cu mai multe companii aeriene internationale insa TAROM este compania care ofera cele mai bune servicii de hosting, boarding si pilotaj.

21. Unde ati petrecut ultima vacanta? Care ar fi destinatia unei vacante perfecte din punctul dvs. de vedere?

Ultima vacanta petrecuta a fost o saptamana de croaziera pe Marea Mediterana si o saptamana revizitand orasul meu favorit, Roma. Pentru mine, vacanta perfecta este intotdeauna vacanta urmatoare, pe care o planific in cele mai mici detalii si din timp. Acum imi doresc sa vizitez SUA.

22. Ce masina conduceti?

Toyota Rav4

23. Unde va vedeti peste cinci ani?
Cu siguranta in DTZ, facand ceea ce imi place: property management pentru un portofoliu de cel putin 500.000 mp.