Potrivit acestora, odata cu începerea si dezvoltarea unei investitii se dezvolta întreaga zona - apar furnizori de servicii si colaboratori - este asa-numita dezvoltare „pe orizontata”. Apar si locurile de munca „indirecte”, care de multe ori depasesc ca numar locurile de munca create implicit de investitie.

Astfel, cu cit o afacere produce mai multe efecte prin afaceri conexe, furnizori si parteneri, cu atit se va considera mai mare efectul ei de multiplicare.

Sursa citata prezinta exemplul fabricii Dacia de la Mioveni, care face parte din grupul francez Renault si are aproximativ 17.000 de angajati în Rominia. De pe urma prezentei francezilor în Rominia a luat însa nastere o întreaga retea de furnizori si alte companii care, însumate, depasesc 800 de companii, ajungindu-se la peste 120.000 de angajati. Astfel, fara cei 17.000 de angajati ai Renault n-ar avea de lucru nici ceilalti peste 100.000 de romini. Efectele benefice sunt duble: statul cistiga bani din taxe si impozite, iar de salariile acestor angajati beneficiaza familiile lor.

Cititi aici varianta integrala a articolului preluat care a fost publicat in data de 2 noiembrie.