In mod profesionist pretul unei proprietati se stabileste in functie de localizarea sa, de suprafata, tipul si vechimea constructiei. Toate aceste elemente sunt vitale in argumentarea fata de client a pretului solicitat pe o proprietate.

Colaborarea cu o agentie imobiliara scuteste clientii de eforturi suplimentare si ii ajuta sa faca cea mai buna tranzactie indiferent daca vand, cumpara, inchiriaza sau dezvolta un proiect. Tocmai aceasta este esenta presatorilor de servicii. Si daca prestatorul de servicii nu este serios si cinstit atunci succesul lui in afaceri va fi de foarte scurta durata.

De aceasta sfera se leaga, printre altele, si perceptia unor oameni care considera ca agentiile imobiliare sunt interesate sa gonfleze preturile de pe piata pentru a-si mari comisioanele. Nimic mai gresit, deoarece daca preturile sunt prea mari, oamenii nu mai au bani si tranzactiile nu se mai efectueaza, ceea ce inseamna zero comision. Este foarte clar ca nimeni nu are interes sa creasca preturile artificial. Daca tranzactiile nu se realizeaza toate partile pierd.

Probabil perceptia aceasta este una dintre sechelele perioadei comuniste, cand toti se pricepeau la orice si nu existau prestatori de servicii. Aceste persoane nu stiu sa apeleze la firme specialiate sau nu au increderea necesara. In ceea ce priveste increderea, ii sfatuim pe potentialii clienti sa apeleze la companii imobiliare mari, cu experienta, consacrate pe piata, care sunt sigure. Asta nu inseamna ca suntem anti-concurenta! Exista companii de mai mici dimensiuni, care lucreaza pe zonele de cartier si care sunt foarte bune. O intreprindere solida nu trebuie sa fie mare, dar trebuie sa aiba experienta si o vechime in piata.

Inca un aspect ce tine de profesionalismul companiei alese. Agentul imobiliar cu care clientul lucreaza trebuie sa ii ofere explicatii complete si argumentari. Nu exista ca unui client sa-i spui un pret si la intrebarea „de ce costa atat?” sa i se raspunda „d-aia”. Agentul trebuie sa fie capabil sa argumenteze, sa prezinte toate avantajele si dezavantajele, sa poata incadra in contextul pietei si aceasta tranzactie. In momentul in care agentul nu stie ce sa raspunda, clientul este mai bine sa caute alti parteneri.

Maximum de atentie este necesar in orice segment business, dar cum nimeni nu este priceput chiar in toate, presatorul de servicii, cum este o agentie imobiliara, te indruma pe cel mai bun drum avand o parere avizata, de profesionit, si te scuteste de o serie intreaga de eforturi. Singurul lucru la care nu trebuie sa faceti rabat este alegerea celei mai bune companii imobiliare. Dupa ce v-ati hotarat lucruile devin extrem de simple.

Robert Teodorescu, dir. Dep. Vanzari rezidentiale, Regatta