Pentru un magazin stradal in Bucuresti, un retailer plateste o chirie lunara de 75 euro/mp, in timp ce pentru un magazin intr-un mall, chiria scade la 65 euro/mp, potrivit studiului citat. Spre comparatie, in Budapesta, chiriile spatiilor stradale urca pana la 110 euro/mp, insa pentru mall-uri oscileaza tot in jurul valorii de 65 euro/mp.

Ceva mai ieftine sunt spatiile din Sofia, unde pentru un magazin stradal un retailer plateste circa 65 euro/mp/luna, iar pentru un magazin amplasat intr-un centru comercial, aproximativc 37 euro/mp/luna.
Chiriile spatiilor stradale de top din Madrid, Milano sau Roma au afisat cresteri cu 3%, 3% respectiv 8%, in ciuda discutiilor din jurul economiilor Italiei si Spaniei, se mai arata in studiul Colliers.

“Celebra Via Condotti din Roma a cunoscut o crestere de 8% a chiriei medii, reprezentand cea mai semnificativa majorare a chiriei din Europa de Vest. Lipsa de spatii libere si un interes crescand al comerciantilor de lux, cum ar fi casa de moda Trussardi 1911 care a deschis primul boutique pe aceasta strada in luna martie, au contribuit si ele la majorarea chiriei”, sustin cei de la Colliers.

In multe dintre zonele comerciale mari din Europa Centrala si de Est, chiriile din zonele cele mai bune au scazut in ultimele sase luni, proprietarii oferind chirii mai mici ca sa atraga marci internationale, gandindu-se ca astfel cresc valoarea spatiului pe termen lung.

Citeste si:

Acelasi lucru s-a intamplat si in Abu Dhabi si Dubai, ambele orase asistand la scaderi ale chiriilor spatiilor stradale de pana la 11% in perioada septembrie 2010-martie 2011.

“In 2011, vanzarile retailerilor continua sa fie influentate de incertitudinea macroeconomica care persista in regiune si de eroziunea puterii reale de cumparare, alimentata de stagnarile salariilor si de cresterea preturilor”, mai spun consultantii imobiliari.

Previziunile legate de vanzarile comerciale in Emiratele Arabe Unite sunt ceva mai optimiste, economia fiind in crestere si consumul aflandu-se pe o panta ascendenta, in ciuda unor datorii asociate cu dezvoltarea imobiliara din Dubai. Marcile internationale continua ca vada piata ca o tinta pentru extinderi viitoare.