Un vis, un teren bine plasat si un proiect rezidential scris ca la carte. Acestea au fost elementele care au stat la baza proiectului rezidential din Dorobanti pe care il dezvolta acum Adama Mangement. De restul, s-a ocupat divizia de real estate a bancii Volksbank.
Blocul de doua etaje plus mansarda, cu opt apartamente, va fi gata in doua luni. Metrul patrat de suprafata consturita va costa aproximativ 1.400 de euro, iar apartamentele vor avea de la doua la cinci camere, cu suprafete de la aproximativ 60 de metri patrati la 120 de metri patrati. Sunt cateva detalii pe care Lucian Ciofaia, director administrativ Adama Management, le-a oferit revistei Capital. La ora actuala, proiectele rezidentiale din Bucuresti si din tara sunt nenumarate.

Ce are special acest proiect fata de celelalte aflate si ele in plina desfasurare sau pe cale sa-si inceapa lucrarile? Metoda de finantare. Dezvoltarea rapida a segmentului de real estate a determinat cateva banci comerciale sa-si infiinteze divizii separate de profil. In prezent, Volksbank si HVB si-au infiintat astfel de divizii specializate. Dupa toate probabilitatile, si alte banci, cum sunt Raiffeisen Bank si Banca Romaneasca, se gandesc sa intre in forta pe acest segment, cu atat mai mult cu cat, in cazul Raiffeisen Bank si chiar al Finansbank, exista o serie de protocoale semnate cu diversi developeri.

Cu ce se ocupa, de fapt, aceste divizii de real estate ale bancilor comerciale? Pe scurt, cu finantarea proiectelor de real estate. Acestea sunt dezvoltate de o companie noua, care poate fi infiintata cu o saptamana inainte de prezentarea proiectului la banca si poate avea ca unic obiect de activitate dezvoltarea respectivului proiect. De fapt, separarea companiilor pe proiecte este una dintre tendintele marilor investitori, tendinta care a devenit vizibila in ultimul an si nu este practicata doar de investitorii in real estate.

Dupa cum explica Ana Dumitrache, manger de proiect Volksbank, diviziile specializate ale bancilor au activitatea de finantare impartita pe mai multe tipuri de proiecte: rezidentiale (construirea de parcuri de vile sau blocuri de apartamente cu destinatia locuinta), imobile comerciale (impartite la randul lor in imobile cu destinatia spatiu comercial si imobile pentru birouri) si de tip bussines (proiecte care vizeaza constructia unei fabrici, a unei clinici stomatologice etc.). Banca nu cere detalii despre activitatea firmei, ci analizeaza doar viabilitatea proiectului, iar finantarea acordata merge strict pe partea de investitii. In cazul unor proiecte mai ample si specializate, cum este constructia unui hotel, se poate veni si cu o parte din finantare pe zona de exploatare.

Cu ce vine nou acest gen de finantare fata de traditionalul credit corporatist destinat inevstitorilor din toate domeniile? Finantarea pe proiect imobiliar porneste de la un principiu: riscul pe care si-l ia banca are la baza doar proiectul initial depus de companie, iar analiza nu se face pe date financiare, ci tinand cont de proiectii si de fezabilitatea proiectului. Chiar daca ar putea fi asemanat cu finantarile pentru start up (finantarea unei afaceri viitoare), nu este totusi acelasi lucru, deoarece finantarile imobiliare au un specific aparte, fiind destinate in principal reatil-ului, iar imprumutatul trebuie sa vina cu o contributie proprie, de obicei, dar nu obligatoriu, cu terenul pe care se va face viitoarea constructie.

Riscurile pe care si le asuma banca in astfel de proiecte pe care le finanteaza se leaga strict de dezvoltarea si performanta proiectului. De aceea, evaluarea terenului se face tinand cont de potentialul sau de a dezvolta cash flow viitor, bineinteles, in functie de destinatia constructiei.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22811&shift=1

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri