Cushman&Wakefield preconizeaza ca in 2012 extinderea internationala va deveni o chestiune prioritara pe agenda marcilor de prima importanta, insa atrage atentia ca retailerii dau inca dovada de precautie si evalueaza in mod activ portofoliul existent de magazine, in vederea scaderii costurilor si maximizarii profitului.
Romania este depasita si de Bulgaria, unde tranzactiile au totalizat 149,7 milioane de euro, dar sta mai bine decat Lituania, Letonia, Serbia si Slovenia care n-au avut nicio tranzactie si decat Luxemburg, cu un total de 13,15 milioane de euro.
In afara de Marea Britanie si Germania, care conduc detasat in Europa cu investitii de peste 8,5 miliarde de euro, respectiv 8,4 miliarde de euro, din Europa Centrala si de Sud-Est, Rusia se afla in top cu tranzactii totalizand peste doua miliarde de euro, secondata de Cehia cu 1,1 miliarde de euro si Polonia cu 833 milioane de euro.
La nivel global, piata de investitii in retail au inregistrat un volum de tranzactionare de 9,1 miliarde euro, reprezentand o crestere de pana la 7,7% fata de trimestrul doi.
Activitatea din primele noua luni ale anului a totalizat 29,7 miliarde euro, cu 9,8% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2010, si o cota de piata de 34,3% fata de 33% in 2010.
Pe de alta parte, Cushman&Wakefield estimeaza ca Romania va avea in acest an a cincea cea mai mare crestere a vanzarilor de retail, cu un avans de 3,4%, fata de o scadere de 3,8% in 2010. Cresteri mai mari ale vanzarilor de retail decat cea din Romania sunt preconizate pentru Rusia -13%, Lituania - 6%, Estonia - 5%, Letonia - 4,8%.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: