Cele patru malluri Iulius detinute de omul de afaceri Iulian Dascalu, considerat cel mai mare proprietar roman de centre comerciale, nu au ramas neatinse de crize: doar in 2009 circa 15% dintre retaileri au fost inlocuiti. Astfel, in cei aproape patru ani de criza, mai multi chiriasi locali au inchis magazinele, facand loc greilor internationali, precum H&M sau Zara.
Centrele comerciale Iulius Mall din orasele Timisoara, Cluj-Napoca, Suceava si Iasi i-au adus lui Iulian Dascalu venituri de 41,4 milioane de euro, dintre care aproape 29 de milioane de euro merg la bancile finantatoare. Cele patru malluri totalizeaza o suprafata inchiriabila de aproximativ 185.000 mp si aproape 900 de magazine. O parte din chiriasi, in special cei locali, au fost inlocuiti in perioada de criza, cel mai „dinamic” an din acest punct de vedere fiind 2009.

„In medie, rata de schimbare a chiriasilor in cadrul proiectelor Iulius Mall a fost: in 2009 de aproximativ 15%, in 2010 de aproximativ 10% si in 2011 de sub 10%. Procentul mai mare inregistrat in 2009 reflecta, de fapt, procesul de inlocuire a chiriasilor locali, care nu au avut puterea de a se adapta conditiilor impuse de criza economica, cu operatori internationali”, explica Oana Diaconescu (foto), senior leasing manager in cadrul retelei de malluri Iulius Group.

Astfe, din 2008 si pana in prezent, in mallurile lui Dascalu au intrat retaileri precum: H&M (Iulius Mall Timisoara si Cluj) Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear (Iulius Mall Cluj), Massimo Dutti (Iulius Mall Timisoara si Cluj), C&A (Iulius Mall Timisoara si Suceava), Deichmann (Iulius Mall Timisoara si Cluj), Tommy Hilfiger (Iulius Mall Cluj), Hervis Sports (Iulius Mall Timisoara), Flanco (Iulius Mall Suceava) si Accessorize (Iulius Mall Timisoara).

O schimbare a aparut si pe zona de supermarketuri, unde G’market fost inlocuit de Carrefour Market in Iulius Mall din Iasi. In plus, Palas Iasi, cel de-al cincilea centru comercial dezvoltat de Dascalu, a atras chiriasi precum: H&M, C&A, Douglas, LC Waikiki, Sephora, Humanic, Tommy Hilfiger, Intersport, Stefanel si KFC Drive Thru, toate tranzactiile fiind incheiate de Oana Diaconescu.

Retailerii internationali continua sa se extinda

In prezent, gradul de inchiriere al Palas Iasi depaseste 85%, insa oficialii Iulius Group estimeaza ca la momentul inaugurarii, planificat pentru luna aprilie, gradul de ocupare va creste la 98%. Chiriasii care vor miza in continuare pe extindere vor fi reprezentati tot de jucatorii internationali.

„Brandurile internationale continua sa se extinda, fiind foarte interesate sa se dezvolte in afara Bucurestiului. Retailerii analizeaza cu atentie ofertele, care in unele cazuri sunt extrem de atractive, si sunt preocupati, in principal, de datele demografice ale orasului, de tipul centrului comercial in care aleg sa se pozitioneze, de amplasare, mixul de chiriasi, arealul comercial, precum si de alte aspecte care le pot influenta vanzarile”, mai spune Diaconescu.

In ceea ce priveste chiriasii care, de cele mai multe ori au urmat trendul renegocierilor de chirii, Oana Diaconescu afirma ca inca mai sunt operatori care fac demersuri sa se repozitioneze in noul context economic, dar se simte o tendinta de stabilizare a pietei, in unele cazuri cu jucatori diferiti, in altele cu aceeasi jucatori, care aplica o strategie distincta.

„In reteaua Iulius am adoptat in permanenta o abordare echilibrata, care ne-a permis sa mentinem un grad de ocupare constant in malluri, de peste 95% si, in acelasi timp, sa finalizam extinderi, ca in cazul Iulius Mall Timisoara, dar si sa ne aflam in prag de lansare a unor proiecte noi, precum ansamblul multifunctional Palas”, arata managerul.

Cea mai mare provocare pentru 2012

Palas, pariul de 260 de milioane de euro al lui Iulian Dascalu, va cuprinde 51.000 mp de spatii de retail (Palas Mall, cu 47.500 mp si Palas Shopping Street, cu 6.600 mp), trei cladiri de birouri, dintre care doua sunt finalizate si inchiriate, doua hoteluri cu 240 de camere si 70 de apartamente. Proiectul reprezinta o provocare atat pentru omul de afaceri, cat si pentru cei implicati in dezvoltarea sa, fiind cel mai scump proiect imobiliar din afara Bucurestiului.

"Cea mai mare provocare, nu doar pentru 2012, ci din cariera, este deschiderea ansamblului urbanistic Palas, un proiect in care a fost pusa in valoare toata experienta acumulata de echipa de management in cei 12 ani de existenta a retelei Iulius Mall. De asemenea, o continua provocare, nu numai pentru acest an, este updatarea mixului de chiriasi din retea, precum si optimizarea serviciilor”, incheie Oana Diaconescu.

Pentru primavara acestui an, planurile Iulius Group mai includ, pe langa deschiderea Palas Iasi, deschiderea unui magazin H&M in Iulius Mall Suceava, mall in care va veni si operatorul de cinema Village.

Cine este managerul care inchiriaza mallurile Iulius

Oana Diaconescu are 37 ani si s-a alaturat companiei Iulius Group in anul 2000. In aceasta perioada, a facut parte din echipa de leasing care a contribuit la toate proiectele companiei, fiind responsabila de relatia, inclusiv inchirierea, cu retailerii internationali si ancorele mallurilor Iulius, precum: H&M, Inditex, Sephora, Douglas, C&A, Carrefour Market, Intersport, LC Waikiki, New Look, KFC si McDonald’s.

In cei 12 ani, ea a inchiriat, impreuna cu echipa sa, peste 95.000 mp, iar de patru ani coordoneaza activitatea de leasing pentru toate proiectele companiei: Iulius Mall Iasi, Cluj, Timisoara, Suceava si Palas.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri