In 2010, afacerile imobiliare.ro au crescut cu peste 30%, iar anul trecut cresterea a fost de 50%, businessul portalului ajungand la aproape un milion de euro, mai exact 910.000 euro. Desi in Romania, piata anunturilor imobiliare este la inceput, cresterile anuale de 30-50% in contextul in care piata de real estate, per ansamblu, este inca in scadere, nu sunt ceva usor de obtinut.

Afaceri de 600.000 euro din anunturi imobiliare

Afaceri de 600.000 euro din anunturi imobiliare

Pe de o parte, numarul dezvoltatorilor activi in piata a scazut de la luna la luna, odata cu intrarea in insolventa sau chiar faliment, iar pe de alta parte, agentiile imobiliare au avut tot mai putini clienti, intrucat multi cumparatori si vanzatori aleg sa incheie singuri tranzactiile imobiliare.

„La o prima vedere, pe o piata in deriva si care continua sa se contracte, stabilirea unui obiectiv de crestere de 50% poate parea o utopie sau cel putin dovada unui optimism cronic. Insa aceasta crestere este in ton cu proiectiile noastre: 2011 a fost si anul in care ne-am detasat decisiv ca lider pe segmentul de real estate online, traficul calificat inregistrat de portalul nostru depasind de-acum traficul cumulat al urmatorilor doi competitori (n. red.: magazinuldecase.ro si imopedia.ro), a declarat, pentru wall-street.ro, Adrian Erimescu (foto), directorul general al imobiliare.ro.

De unde au venit banii

In 2011, echipa imobiliare.ro a avut ca obiective de business dezvoltarea portofoliului de clienti, pe cele trei segmente: agentii imobiliare, dezvoltatori si proprietari, precum si cresterea venitului mediu per client, prin cresterea ratei de utilizare a serviciilor de diferentiere.

Un pas concret in atingerea acestor obiective a fost extinderea Clubul Profesionistilor in Imobiliare (CPI), un eveniment de networking care se desfasoara lunar in Bucuresti, in alte sase orase: Timisoara, Cluj, Iasi, Brasov, Constanta si Craiova. Acest lucru a avut ca rezultat o mai buna conectare a portalului cu realitatile din pietele locale.

„Problemele cu care se confrunta agentul imobiliar din Cluj, o piata unde, de exemplu exista un dinamism ridicat pe zona spatiilor comerciale, sunt foarte diferite de cele ale brokerului din Iasi, o piata locala unde nisa de imobiliare online e foarte bine dezvoltata sau in Timisoara, unde, de pilda, toata presa locala scrisa si cea de anunturi e concentrata intr-un singur trust (n.red.: Inform Media)”, explica Erimescu.

Tot anul trecut, portalul a atras un numar record de proiecte rezidentiale listate. „A fost o performanta reala in plina criza, tinand cont ca toate serviciile de listare pe imobiliare.ro sunt platite”, spune Adrian Erimescu.

Cele mai mari venituri au fost incasate in luna octombrie, circa 85.000 euro si s-au datorat in special unei campanii punctuale indreptata spre agentiile imobiliare. La finalul anului trecut, pe imobiliare.ro circa 633 de agentii imobiliare aveau postate anunturi de vanzare si inchiriere de proprietati.

Crestere de 30% pentru 2012

„Pentru 2012, ne-am fixat ca obiectiv o crestere de 30%, iar pentru aceasta, avem in vederea atat cresterea numarului de anunturi, cat si lansarea unor servicii noi, de diferentiere, care vor genera cu siguranta o reactie pozitiva in piata. Vrem, asadar, ca la finalul lui 2012, pentru prima data in Romania, un portal imobiliar sa genereze venituri care sa depaseasca un milion de euro”, spune seful imobiliare.ro.

Citeste si:

Pe de alta parte, aceasta suma este inca mica, admite Adrian Erimescu, in contextul in care cele mai mari portaluri imobiliare din tari precum Australia, SUA, Marea Britanie, Franta sau Germania genereaza cifre de afaceri de ordinul a zecilor de milioane de euro.

„Vom continua si in acest an efortul de a aduce mai multa transparenta in piata, dezvoltand proiectul Analize Imobiliare, platforma de real estate intelligence pe care am lansat-o anul trecut, dar si prin comunicari sustinute de PR in jurul rapoartelor si analizelor noastre”, a incheiat Adrian Erimescu.

Anunturi cu tur virtual

Recent, imobiliare.ro a introdus anunturi cu tur virtual, pana in prezent niciun alt portal neavand aceasta optiune. Propunerea a venit din partea unui client, Georgian Marcu, proprietarul agentiei Green Angels, iar imobiliare.ro a decis sa o testeze.
Din punct de vedere al costului, un anunt cu tur virual nu are un pret mai mare decat un anunt clasic, insa tehnic, realizarea unui tur virtual costa aproximativ 100-120 de euro.

“Folosesc turul virtual IPIX inca din 2007-2008 pentru anumite proprietati: fie au ceva special, fie mi se cer mai multe detalii, dar potentialul cumparator nu este in tara. Dat fiind ca nu este o solutie tocmai ieftina, renteaza pe segmentul de proprietati cu preturi peste medie, pentru care avem contract de exclusivitate”, explica Georgian Marcu.

In prezent, proprietarul Green Angels foloseste turul virtual pentru Vila Coresi, un proiect pe care il descrie ca fiind special din punct de vedere arhitectural. Proiectul este castigator al Anualei de arhitectura 2010 - Timisoara, finalist in Bienala de arhitectura 2010 – Bucuresti si nominalizat la premiile Miesvan der Rohe 2011.

Echipa imobiliare.ro numara 34 de angajati organizati in departamentele: dezvoltare online, dezvoltare offline, quality assurance, customer care, administrativ, vanzari si marketing. Sediul principal este la Timisoara si este sustinut de punctele de lucru din Bucuresti si Brasov.

Actionarul majoritar al imobiliare.ro (60% din actiuni) este fondul de investitii Broadhurst Investment LTD, administrat in Romania de compania New Century Holdings (NCH), care mai controleaza pe piata locala si retailerul online okazii.ro, potrivit datelor de la Registrul Comertului.