Mauricio Mesa Gomez este directorul general al dezvoltatorului imobiliar spaniol Hercesa in Romania, compania care detine cladirea Hotel Cismigiu si proiectul rezidential Vivenda. Managerul considera criza ca fiind cea mai buna scoala de management.
Gomez s-a alaturat Hercesa in 2007, ca manager pentru operatiunile din Bulgaria. Din 2010 a preluat conducerea Hercesa Romania. El a prins o perioada grea pentru piata locuintelor, insa considera ca „invatamintele” de management ale crizei sunt o oportunitate.

„Pe de o parte, ar fi fost bine sa stau in birou si sa vand 80 de apartamente pe zi, dar acum avem o mare oportunitate de a invata. Criza este o scoala buna. Este o satisfactie uriasa sa treci printr-o perioada ca asta, sa pastrezi structura si sa cresti structura companiei, avand perspective bune de viitor. Inainte, oricine avea un teren era dezvoltator, acum piata s-a curatat si doar profesionistii raman”, spune directorul Hercesa.

Implicarea intr-un business este pentru Gomez la fel ca in viata, „ai momente bune si momente rele”, insa spune ca anii crizei l-a invatat multe la nivel de management.

„Am invatat sa fiu mai prudent si mai perseverent. E foarte important sa ai o constanta, sa continui sa mergi chiar daca ai picioarele legate”, spune Gomez.

Care au fost primele obiective ca director Hercesa?”Primul tel a fost sa pastrez structura companiei si am reusit asta. Nu am dat pe nimeni afara si acum urmeaza sa crestem numarul de angajati, odata cu deschiderea Hotel Cismigiu”.

In prezent, Hercesa are 16 angajati.

„Al doilea obiectiv a fost sa continuam dezvoltarea, iar al treilea sa vindem unele active pentru a continua sa investim. In conditii de criza trebuie sa stii care este prioritatea si sa poti face sacrificii pentru a ajunge unde trebuie”, spune Gomez.

Hercesa este unul dintre putini dezvoltatori spanioli care a continuat, chiar daca intr-un ritm mult mai lent, sa investeasca pe plan local. Compania a reusit sa finalizeze in perioada crizei primele 420 de apartamente din cele 1.500 ale proiectului si a reabilitat cladirea fostului Hotel Cismigiu, care va cuprinde spatii comerciale, de birouri si apartamente care vor fi inchiriate in regim hotelier.

„Hercesa are o experienta de 37 de ani, pana acum a trecut si prin perioade bune si prin perioade grele si am continuat sa investim desi a fost o perioada grea pentru ca vrem sa ramanem pe termen lung in Romania. Facem eforturi pentru a reusi sa continuam sa dezvoltam. Vrem sa renuntam la unele bunuri pentru a putea sa finantam alte investitii. Preturile nu mai sunt astazi aceleasi din momentul in care am achizitionat noi, insa in vremuri de criza trebuie sa ai o viziunea globala asupra activitatii tale, trebuie sa fii flexibil si realist”, spune Gomez.

Dezvoltatorul imobiliar spaniol Hercesa vrea sa vanda un teren de 20.000 mp , amplasat in zona Pasajului Basarab, vizavi de Carrefour Orhideea, considerat de firma ca fiind “cel mai bine pozitionat pentru o vanzare”, pentru a-si finanta viitoarele investitii din Romania
Printre proiectele “aflate in carti” pentru investitii viitoare se numara o noua faza din Vivenda Residencias, proiect in care sunt deja 420 de apartamente finalizate din care doar circa 100 sunt nevandute. Noua faza ar costa 5 mil. euro si ar urma sa cuprinda 100 de unitati locative destinate programului Prima Casa, adica la preturi de circa 60.000 euro.

Cum vede Gomez perspectivele pietei? „Nu vom mai vedea proiecte foarte mari, investitorii si dezvoltatorii sunt mult mai prudenti. Daca inainte de criza incepeai o prima faza cu 500 de apartamente, acum incepi cu o 100”, spune seful Hercesa.

Legat de cerere, Gomez spune ca daca in 2008-2009 piata a fost congelata, acum cumparatorii au inceput sa revina in piata, mai ales ca preturile sunt mult mai atractive. Hercesa a vandut anul trecut 90 de apartamente in Vivenda, iar pentru anul acesta si-au propus o tinta de vanzari de 100 de unitati.

Gomez nu vede urmatorii ani ca fiind populati doar cu evenimente pozitive. „Cred ca urmatorii doi ani vor fi cu urcusuri si coborasuri. Cred ca evenimentele pozitive si cele negative se vor succeda”, considera Gomez.

Care sunt diferentele din Romania si Bulgaria? Managerul a ajuns pentru prima data in Romania in 2006, cand reprezenta un investitor privat din Spania care cauta oportunitati de investitii in regiune. Compania respectiva a ales intr-un final sa deruleze investitia la vecinii bulgari, in Bansko.

„A fost o decizie determinata de faptul ca investitorul pe care il reprezentam avea experienta in domeniul caselor de vacanta, iar acest segment este mult mai dezvoltat in Bulgaria. In Romania din nefericire, atunci, ca si acum, infrastructura de ski este foarte invechita, nu s-au realizat investitii importante in aceasta zona”, povesteste Mauricio Mesa Gomez.

Daca la turism bulgarii ne depasesc, Gomez spune ca in domeniul imobiliar, Romania a atras investitii mult mai mari. „In Bulgaria proiectele realizate au fost mult mai reduse ca dimensiune decat in Romania, pentru ca Bucurestiul sta mai bine ca numar de locuitori, dar si ca putere de cumparare”, a adaugat Gomez.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri