Complexul Expozitional Romexpo nu va fi vandut unor grupuri straine, au precizat actionarii majoritari - Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR - 35%) si Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIM - 35%). Restul actionariatului, 30%, este reprezentat de persoane fizice - salariatii, sau asimilati ai Romexpo, ai celor doua Camere si ai celorlalte societati ale acestora, iar dividendele se repartizeaza actionarilor si sunt utilizate de actionarii persoane juridice.

Reprezentanti ai celor doua Camere si-au sustinut ideea intr-un comunicat - adresat opiniei publice, dar mai ales mediului de afaceri - prin care au explicat ca este exclusa varianta privatizarii, a demolarii cupolei si a altor pavilioane.

Inca de la infiintarea sa, din 1973, Romexpo nu a apartinut statului, ci Camerei de Comert si Industrie, iar terenul Complexului Expozitional a fost trecut in administrarea CCIR pe o perioada de 49 de ani, incepand din 1972. Printr-o hotarare de Guvern, emisa in 2004, CCIR are drept de "folosinta" a terenului, datorita faptului ca activitatile institutiei sunt in intregime de utilitate publica, in favoarea comunitatii de afaceri din Romania. "Un exemplu este si constructia sediului celor doua Camere de Comert, considerat unul dintre cele mai moderne sedii de Camere din Europa, ceea ce aduce un plus reprezentativitatii comunitatii de afaceri din Romania in tabloul general al Uniunii Europene", se arata in comunicat.

Bugete de milioane de euro au fost investite pentru transformarea complexului intr-un spatiu expozitional modern si functional, iar incepand din aceasta primavara va fi instalat un sistem computerizat (primul in randul targurilor din fostele tari fara economie de piata) de accesare si monitorizare a vizitatorilor, inclusiv in parcari. Un prim obiectiv pe lista actionarilor este stabilirea unui program substantial de investitii anuale, ca in circa 7 ani, suprafata expozitionala Romexpo sa se dubleze prin utilizarea integrala a suprafetei de teren pe care Camera de Comert si Industrie a Romaniei i-a incredintat-o spre folosire. Lucrarile au fost deja demarate anul acesta, prin constructia unui pavilion de circa 14.000 mp.

Romexpo are capacitatea de a negocia parteneriate, lucru care se va concretiza si prin implementarea strategiei de atragere a firmelor si prin practicarea unor tarife diferentiate, pe diverse categorii de expozanti.