In ciuda contextului economic dificil prin care trece si Romania, brandurile de lux includ in continuare Bucurestiul pe harta lor de expansiune, arata o analiza a companiei Capital Property Advisors. Insa daca despre Calea Victoriei se spunea in trecut ca detine suprematia in ceea ce priveste gazduirea retailerilor de lux, in prezent, deciziile comerciantilor de a deschide noi locatii sunt extrem de diferite.

Mega Image deschide magazin pe Calea Victoriei si in Breaza

Mega Image deschide magazin pe Calea Victoriei si in Breaza

"Cunoscuta in trecut ca si gazda luxului in Romania, Calea Victoriei a devenit o artera comerciala a extremelor. Regasim o zona de maxim interes pentru brand-rile de lux, cuprinsa intre Strada Piata Amzei si Str. Episcopiei, insa cu foarte putine optiuni reale de inchiriere, si alte doua zone cuprinse intre Piata Victoriei-Teatrul Act si Athenee Palace Hilton- Splaiul Independentei, unde oferta spatiilor comerciale vacante este foarte generoasa, insa insuficient de atractiva", afirma Mihaela Petruescu, coordonatoarea departamentului de retail al Capital Property Advisors.

Calea Victoriei, intre spatii goale si magazine temporare: Care este viitorul principalei artere stradale?

Calea Victoriei, intre spatii goale si magazine temporare: Care...

In prezent, desi Calea Victoriei se confrunta cu o rata de neocupare a spatiilor comerciale de peste 25%, chiriile medii se mentin la valori cuprinse intre 50-60 euro/mp. In ultimii doi ani, in aceasta zona au deschis magazine retaileri precum Helvetansa, Emporio Armani, Gucci, Diamond Boutique sau Hugo Boss, insa se contureaza tot mai evident tendinte de orientare a brandurilor de lux si catre alte zone.

Calea Dorobantilor, mai ieftina cu 30% fata de Calea Victoriei

"O decizie aparent surprinzatoare este aceea de relocare a magazinului Victoria 46 de pe Calea Victoriei pe Calea Dorobantilor, intr-un spatiu cu o suprafata de doua ori mai mare decat a magazinului actual. Acest fapt va genera cu certitudine in viitorul apropiat prezenta si a altor branduri de lux de renume, trend ce va fi sustinut si de valoarea chiriilor practicate , care sunt in medie cu 20-30% mai mici in aceasta zona decat cele de pe Calea Victoriei", mai spun cei de la Capital Property Advisors.

Citeste si:

Pe Calea Dorobantilor, rata de neocupare a spatiilor comerciale este de cel mult 10%, insa se observa o usoara dinamizare a zonei. Daca zona va avea suficienta putere de revenire, afirma consultantii imobiliari, va depinde in primul rand de disponibilitatea proprietarilor de a da spre inchiriere spatiile comerciale la preturi corecte si sustenabile pentru cei care sunt real interesati sa inaugureze noi magazine.

Cine mai vine in Dorobanti

"Parfumeria de lux Madison a inaugurat recent un nou magazin pe Calea Dorobantilor, prin decizia de relocare intr-un spatiu cu o suprafata mai mare si cu o vizibilitate mai buna, preluand o parte din spatiul in care a functionat pana in 2010 cafeneaua Pascucci. Tot in aceasta zona isi va face aparitia spre sfarsitul acestui an si brandul exclusivist Brunello Cucinelli, alaturi de celelalte brand-uri din grup, Distinto, Moschino si Cavali, semn ca zona a fost cea mai buna alegere pentru compania care administreaza magazinele", potrivit celor de la Capital Property Advisors.

Compania Capital Property Advisors, creata anul trecut prin asocierea dintre Radu Lucianu si membrii fondatori ai companiei Capital Partners, a consiliat in 2011 tranzactii imobiliare in valoare cumulata de 40 de milioane de euro.

Lucianu si Lionachescu au batut palma: Ce planuri au pentru noua companie

Lucianu si Lionachescu au batut palma: Ce planuri au pentru noua...