Si totusi, dupa mai bine de patru ani petrecuti in aceasta zona, observ ca putini sunt cei care nu savureaza experienta intensa, aromata, colorata pe care o ofera segmentul de real estate, aidoma experientei unei cine japoneze. Nu intamplator vedem in piata oameni foarte pasionati si longevivi, investitii pe termen lung si proiecte de durata. Poate fi considerat un mediu captivant si divers, pentru ca majoritatea jucatorilor decid sa ramana pentru mai multa vreme, anunta proiecte noi si investitii de durata.

Un astfel de proiect, despre care am mentionat in treacat in editorialul trecut, este The Mark. Deocamdata o schita indrazneata pe un teren in apropierea pietei Victoriei, cladirea pare a fi un proiect diferit in orizontul pietei de birouri pentru urmatorii doi ani.

Sarpele cu ferestre mari

Sarpele cu ferestre mari

Totul a pornit de la ideea dezvoltatorului de a face o cladire sa comunice cat mai mult cu utilizatorul, inteligenta si interactiva, dar in acelasi timp durabila. Sa fie simpla prin design si infatisare, dar sa graiasca printr-un limbaj apropiat de utilizatorul sau – un card de acces iti cheama liftul si te duce la etajul potrivit fara sa mai fie scos din buzunarul gentii – doamnele stiu ce privilegiu si ce usurare poate fi acest maruntis -, lumina naturala scalda etajul in timpul zilei, dar sistemul de jaluzele exterioare elegante poate sa umbreasca in mod placut locatarii la orele cele mai fierbinti ale zilei, curtea interioara plina de vegetatie unde angajatii pot sa isi traga sufletul intr-o pauza.

Cu alte cuvinte, cladirea promite o adevarata experienta – o interactiune permanenta si o redefinire totala a spatiului de lucru traditional. Ce va fi cu adevarat memorabil la The Mark este fatada dinspre sud pe care se vor putea proiecta filme, imagini, clipuri, care conserva prin acest rol istoria locurilor – in vecinatate se afla, in vremea Bucurestiului interbelic, cinematograful Feroviarul. Aceasta fatada prietenoasa cu imaginile va fi de fapt, o invitatie la dialog, o suprafata generoasa de comunicare pentru companiile sau campaniile care vor comunica diverse mesaje, pentru artisti sau pur si simplu pentru trecatorii curiosi.

A pastra spiritul locului

Intentia dezvoltatorului de a pastra, cumva, spiritul locului si de a aminti de fostul cinematograf in timp ce creaza utilizatorului o experienta inedita dezvaluie, de fapt, o promisiune pe termen lung, un angajament. Asa cum spuneam, mai ales in cazul celor care dezvolta proiecte pentru a le pastra in portofoliu, cladirile au o nota personala si spun o poveste care este menita sa fie dusa mai departe; vor sa fie o destinatie in sine, un loc in care oamenii se aduna si petrec timp.

Cumva, inclusiv in procesul de branding pentru The Mark, am cautat un nume care sa transmita putere, sa lase o amprenta in mintea celui care il aude si care sa marcheze unicitatea proiectului, aflat in inima orasului. Am dorit ca The Mark sa fie punctul de pornire pentru o dezvoltare care schimba fata Bucurestiului, aduce o contributie la peisajul urban si va fi, peste ani, o entitate vie.

Citeste si:

In urma cu 11 ani, cand era gata prima cladire de sticla din Bucuresti, era greu sa-ti imaginezi cum se vor schimba, intr-un ritm atat de alert, marile bulevarde. Intre timp insa, experienta ne-a invatat ca o cladire poate schimba un oras, dar pana o face, este important sa aiba, inca de la inceput, o poveste bine conturata.

In concluzie, The Mark este unul dintre acele ingrediente pentru care consider ca piata imobiliara are multe de oferit si poate ajunge sa contribuie la schimbarea orasului in care traim, prin constructii inteligente, cu personalitate, care vor fi ele insele puncte de atractie in oras. Si cum altfel sa faci, ca tanar, daca nu sa pui umarul ...si cel putin o “caramida” la noua constructie?

Andreea Paun este directorul departamentului de marketing al Colliers International, cea mai mare companie de consultanta imobiliara din Romania.