„Daca in anii trecuti retailerii aveau presiunea de a deschide magazine pentru a atinge o masa critica care sa justifice intrarea lor pe piata, acum putem spune ca retele mari de magazine de moda au deja un numar suficient de magazine. Retaileri precum C&A sau New Yorker acopera majoritatea oraselor cu peste 100.000 de locuitori, iar in orasele mari iau in considerare deschiderea celui de-al doilea”, a spus Razvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox.

Astfel, anumiti retaileri, pregatesc si 2-3 magazine in orasele mari.

„Retaileri ca Takko (57 de locatii) si Deichmann (52 de magazine), care sunt prezenti si in orase mici precum Roman sau Fagaras, vizeaza cel putin doua sau trei locatii in orasele cu peste 250.000 de locuitori”, a adaugat Razvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox.

Pana in prezent, cel mai mare numar de magazine deschise a fost inregistrat de grupul Inditex, care este de altfel si cel mai mare retailer de moda din lume, si opereaza in Romania 84 de magazine avand in portofoliu cinci brand-uri.

Incotro se indreapta retailerii?

Bucurestiul si orasele mari, cu peste 200.000 de locuitori, sunt in continuare destinatiile cautate cu predilectie. Retailerii cu lanturi extinse de magazine se orienteaza insa si catre orase cu 100.000-150.000 de locuitori, adresandu-se unui segment de cerere putin acoperit in acest moment, spune Ramona Marusac, senior associate in cadrul departamentului de retail al Colliers.

Citeste si:

Totusi, lucrurile nu merg rapid, retailerii fiind extrem de atenti cu spatiile contractate, ceea ce ingreuneaza procesul de inchiriere.

„Retailerii care dupa instalarea crizei isi pusesera planurile de expansiune “on hold” si-ar reluat strategia de deschidere de noi locatii dar procesul in sine a devenit mult mai lung din cauza atentiei cu care analizeaza fiecare optiune in parte”, a explicat Ramona Marusac.

Totusi pe piata creste numarul francizelor de fashion.

„O alta tendinta a pietei observata in acest an este cresterea numarului francizelor acordate de unele branduri internationale, cu scopul de a stimula procesul de expansiune. In acelasi timp, unele companii ce detin deja francize de operare continua la randul lor sa-si extinda portofoliile de branduri cu nume complementare, noi sau deja existente pe piata, cu scopul de a-si consolida pozitia”, mai spune consultantul Colliers.