Cei mai multi romani nu sunt dispusi sa faca vreo investitie majora in urmatoarele 3 luni. Astfel, 69,8% dintre romani apreciaza urmatoarea perioada ca fiind extrem de neprielnica pentru achizitionarea unei case, iar 71,5% considera ca e perioada total nepotrivita pentru achizitionarea unei masini.

Acesta este rezultatul unui studiu realizat de Bucharest Forum, prin compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research.
ConfidenceIndex arata ca doar 12, 1% dintre romani considera urmatoarele 3 luni ca fiind propice cumpararii unei case. In ceea ce priveste achizitia unei masini, un procent si mai mic, de doar 7,9% dintre consumatori ar intreprinde acest lucru. Studiul mai arata ca acesti potentiali cumparatori s-ar orienta catre o masina second-hand.

Situatia sta insa altfel in ceea ce priveste achizitia bunurilor de larg consum pentru gospodarie. In acest caz, romanii considera in procent destul de ridicat (40,8%) ca urmatoarele 3 luni ca o perioada oportuna cumparaturilor. In topul preferintelor consumatorilor sunt obiecte ca laptop (13, 9%), frigider (12, 2%) sau masina de spalat (12, 6%).

Citeste si:

Acelasi studiu releva si o atitudine de reticenta a consumatorilor in ceea ce priveste intentia de a pleca in vacanta: doar 2 din 10 romani au mentionat ca isi fac planuri in acest sens pentru urmatoarele 3 luni, alegand destinatii turistice din tara. Mijlocul de transport ales in mod preponderant este automobilul personal.

ConfidenceIndex este realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea datelor s-a realizat in perioada 29 – 31 octombrie, pe un esantion de 1.200 persoane, femei si barbati, cu varsta de peste 18 ani, esantion reprezentativ la nivel national pentru mediul urban si rural. Studiul se va desfasura lunar, totalizand 14.400 de respondenti anual. Marja de eroare calculata este de +/- 2,84.