Centrele comerciale care nu vor reusi sa creeze o punte intre comertul traditional si mediul virtual vor pierde chiriasi si cota de piata, a spus Graham Kilbane, COO al Argo Real Estate Oportunities Fund.

„Retailul este oarecum la limita de a tine pasul cu era digitalizarii si a comunitatilor online. Unele companii din zona comerciala privesc internetul ca fiind un dusman al comertului clasic, ceea ce cred ca este atat neproductiv, cat si destul de conservator. Adevarul este ca o lume a iPad-urilor, smartphone-urilor si “like”-urilor ofera practic nenumarate posibilitati de a comunica si a atrage consumatorii in magazine si centrele comerciale”, a declarat Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund.

In opinia sefului Argo cei care nu fac un pas spre mediul virtual vor avea de pierdut pe termen mediu si lung.

“Retailerii, mall-urile si parcurile comerciale trebuie sa fie inovatoare si sa creeze experinte unice, care sa determine mediul online si comertul traditional sa se promoveze si sa se stimuleze reciproc, dezvoltand adevarate punti intre lumea virtuala si cea a comertului in spatiul real; cei care nu vor reusi acest lucru vor pierde chiriasi si vor inregistra scaderi semnificative ale cotelor de piata”, a precizat Graham Kilbane.

Kilbane spune ca in planul de marketing pe 2013 al Argo va implementa mai multe aplicatii de marketing virtual.

Citeste si:

„In cadrul seminariilor de la Mapic au fost prezentate aplicatii inovative de marketing digital pentru smartphone-uri si realitatea augmentata, cu un impact direct asupra zonei de retail, pe care dorim sa le incorporam in planul de marketing din 2013 pentru centrele noastre comerciale”, a aratat Graham Kilbane. In Romania, Argo Real Estate Opportunities Fund detine patru parcuri de retail- Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea si Era Shopping Park Iasi- cumuland o suprafata totala inchiriabila de 271.000 mp.

Centrele comerciale din Romania au parcurs deja doua etape majore: prima a fost cea de aparitie si extindere principala a retailului modern, de la sfarsitul anilor `90 pana in 2008- 2009. Cea de-a doua etapa importanta, care a durat pana in prezent, a adus distractia si evenimentele in prim planul experientelor de shopping: ca si comportament al consumatorului, in general publicul roman se plictiseste repede de un produs sau serviciu, iar furnizorii trebuie sa fie mereu creativi; astfel, dupa ce mirajul initial al mall-urilor si parcurilor comerciale cu o oferta bogata a disparut, retailerii au fost nevoiti sa inoveze, organizand targuri, expozitii, concerte, concursuri.

„Trecem in cea de-a treia etapa a dezvoltarii retailului din Romania, in care consumatorii au mai multe posibilitati de a achizitiona diferite branduri: extinderea retailerilor continua, iar unicitatea unui produs nu mai este criteriul de baza, asa incat se va pune problema de a deveni magazinul sau centrul comercial preferat datorita experientelor mixte pe care le ofera in aceasta era digitalizata. Marketingul in domeniu se va transforma dintr-o functiune esentiala intr-una vitala”, a conchis Graham Kilbane.