Anul trecut, aproape 15% dintre retaileri vedeau Romania ca o posibila piata de extindere in 2012, potrivit CBRE, citat de Mediafax.

Alte piete din Europa Centrala si de Est, care atrag interesul a mai putin de 10% dintre retailerii contactati mai sunt Croatia, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria si Serbia.

In aceasta categorie se regasesc insa si piete importante din Europa, precum Danemarca, Portugalia, Norvegia, Finlanda si Irlanda.

Cea mai importanta tinta pentru retaileri in 2013 este Germania (peste 50% dintre companii), ceea ce reflecta o economie relativ puternica.

Toate celelalte tari sunt vizate de un numar mai redus de retaileri decat anul trecut. Dupa Germania, urmatoarele piete care sunt pe harta unui numar mare de retaileri anul viitor sunt Austria, Olanda, Marea Britanie, Polonia, Spania si Franta (cu procente de 20-49% din total).

Citeste si:

Din sondaj mai reiese ca planurile retailerilor in ceea ce priveste numarul de magazine pe care le au in plan pentru deschidere in 2013 nu s-au schimbat semnificativ.

Astfel, o proportie similara de retaileri cu cea de anul trecut au in plan deschidere a pana in 10 magazine (44%). O treime dintre companii - mai multe decat anul trecut - vor sa deschida 11-30 de unitati, ceea ce reflecta, sustin autorii sondajului, un nivel ambitios, dar realistic, de extindere, avand in vedere dificultatile de a accesa spatiile cele mai bune in multe piete.

"Oricum, planurile mari de expansiune s-au mentinut pe agenda catorva retaileri, 20% dintre acestia avand ca tinta deschiderea a peste 30 de magazine, fata de 25% anul trecut", apreciaza sursa citata.

Sondajul a luat in calcul planurile de extindere si in mediul online ale retailerilor. Din acest punct de vedere, 40% dintre companiile care activeaza deja in acest mediu vor sa mareasca aria de acoperire in viitor, dintre care 28% in 2013.