Stefan Gheorghiu a povestit pentru wall-street.ro ce masuri s-au luat si ce obiective are pentru businessul Impact, unul dintre cele mai importante branduri romanesti din imobiliarele locale.

“In business este la fel ca in muzica, ai urcusuri si coborasuri”, spune Stefan Gheorghiu, care marturiseste ca a acceptat pozitia de managing director al Impact SA (numire efectuata in aceasta toamna-n.r.) pentru ca o considera o reala provocare. Principalul sau obiectiv este sa aduca Impact pe profit, sarcina deloc usoara, avand in vedere ca pierderile companiei au crescut cu peste 10% in primele 9 luni ale acestui an.

Printre planurile managerului este sa reinceapa activitatea de dezvoltare la Impact.

Anul viitor, Gheorghiu ar dori sa demareze un plan de dezvoltare de 10 ani in cadrul Impact, proiectul urmand sa vizeze cel mai probabil proiectul rezidential din Capitala. Managerul spune ca lucreaza deja la acest proiect si ca urmeaza sa fie supus votului in AGA din primavara anului viitor, asa ca nu poate da detalii suplimentare.

Pe langa profitabilitatea firmei, Gheorghiu spune ca trebuie sa imbunatateasca si reputatia firmei, imaginea Impact avand de suferit in ultimii ani. De altfel, numele companiei a fost implicat in mai multe scandaluri, in special ca urmare a nemultumirii unor clienti.

Pana la planurile de viitor insa, Gheorghiu a inceput cu baza: restructurarea a ceea ce exista. Primul val de restructurari a fost deja aplicat in primele luni de management. Rezultatul? 50% din angajatii firmei au parasit societatea.

“Efectiv erau oameni care nu faceau nimic si care nu stateau degeaba de ieri, de azi, ci de ani de zile. Nu are legatura neaparat cu criza, ci cu productivitatea. Daca aveam 1000 de angajati si toti produceau, atunci nu pleca nimeni, chiar daca e criza”, spune Stefan Gheorghiu.

“Am redus personalul, am vandut masinile de serviciu aferente celor care au plecat, am dus fier vechi la casat. Incercam sa curatam tot ce inseamna cost”, spune managerul care isi imparte timpul intre business si pasiunea pentru muzica.

Plecarile au insemnat si modificari in echipa de management, asa ca firma are un nou director comercial, pe Cosmin Viespescu, fost director de vanzari la Tiriac Imobiliare.

Citeste si:

In ceea ce priveste curatarea portofoliului, Gheorghiu spune ca singura decizie in acest sens vizeaza proiectul rezidential din Oradea, unde s-au scazut preturile cu pana la 47%, pentru a dinamiza vanzarea. In prezent, preturile in proiectul din Oradea sunt de 350-370 euro pe mp.

Practic, compania a decis ca este mai bine sa isi asume o pierdere acum, decat sa ramana cu un activ care aduce doar costuri, si care ulterior ar putea aduce o pierdere si mai mare. De la scaderea preturilor, in iulie, s-au vandut in proiect 70 de unitati, iar pana la finalul anului viitor, Gheorghiu spera sa vanda toate unitatile din acel complex rezidential.

Muzica, dupa program

Chiar daca se afla la carma unui business care are nevoie de resuscitare, Gheorghiu nu a renuntat la pasiunea pentru muzica, careia ii aloca weekend-urile, dar si orele de dupa program, iar pe 20 decembrie isi va lansa primul album la Arenele Romane, dupa 9 luni de lucru.

Cum reuseste managerul sa reziste? Gheorghiu considera ca este pur si simplu o chestiune structurala: "cu cat sunt mai ocupat cu atat ma simt mai bine. Daca lucrez 12 ore pe zi, lucrez mai eficient, mai focusat”.

Mai mult, lui Stefan Gheorghiu pare sa-i prinda bine perioadele grele. "Eu personal am inflorit cand a scazut", spune managerul.

El marturiseste ca a acordat consultanta in ultimii ani mai multor firme din domeniu si a fost platit prin comisioane de succes. “Nu am fost platit ca un salariat, am lucrat pe comision de succes si avand in vedere ca financiar stau bine, inseamna ca am fost implicat doar in proiecte de succes. Acum la Impact sunt intr-adevar salariat, insa nivelul este unul sub nivelul functie si a CV-ului meu, pentru ca si aici astept sa castig din valoarea pe care o voi adauga companiei si prin schema de bonificatii", spune Gheorghiu.

Gheorghiu si-a inceput cariera in Collers, iar printre companiile cu care a colaborat se numara Willbrook, Point Park Properties sau Europolis.

Anul acesta, compania Impact a trecut si prin modificari ale structurii consiliului de administratie. Astfel, in luna aprilie, Dan Ioan Popp a fost inlocuit din functia de presedinte al CA, fiind inlocuit de cipriotul Dimitrios Sophocleous. Popp a ramas membru in CA. Alti trei membri au fost inclusi in CA la aceea data: Stefan Gheorghiu, Radu Bugica si Val Ionescu. In prezent, Radu Bugica si-a dat demisia din functia de membru in CA, urmand sa fie inlocuit. Dupa schimbarile din aprilie, in septembrie Gheorghiu a fost numit si director general al companiei.

Sursa foto: Stefan Gheorghiu la , vocearomaniei.protv.ro