Intr-o piata a birourilor “anorexica”, furnizorul de spatii de birouri flexibile Regus a inregistrat cresteri anuale ale cererii. Ce anume a determinat trendul pozitiv si ce planuri de extindere are compania pe plan local a povestit pentru wall-street.ro Ramona Iacob, market team leader Regus.
Regus este un furnizor de spatii de birouri flexibile. Ce inseamna asta? Practic, in cadrul centrelor Regus clientii pot beneficia de birouri pentru perioade scurte de timp, de spatii de lucru pe care sa le utilizeze doar cateva ore sau chiar de birouri virtuale, adica doar o adresa, o receptie si un numar de telefon destinat firmei sale la care poate primi corespondenta.

Regus a intrat pe piata in 2007, cand a preluat franciza existenta la World Trade Centre , aducand aici, primul centru de business - cu o capacitate de aproximativ 136 posturi de lucru.

“In 2013 am ajuns la trei centre de business, cu o capacitate de peste 500 posturi de lucru. Ca si numar de anagajati , astazi suntem 14, dar mentionez si faptul ca avem suportul Regus Global in tot ceea ce tine de HR, financiar, marketing plus outsourcing local. Centrele sunt World Trade Centre, Rosetti si Floreasca, din Floreasca Business Park”, spune Ramona Iacob.

Regus are planuri pe termen mediu si lung de extindere , atat locala (in Bucuresti) cat si in afara Bucurestiului.

“Concret, in vitorul apropiat (in vara acestui an, de exemplu ) vom deschide o locatie noua in Charles de Gaulle Bucuresti. La nivel de tara, lucram la planul de dezvoltare pana in 2015 si ne vom focusa pe alte orase, cum ar fi Arad, Timisoara, Cluj si Brasov”, a adaugat Ramona Iacob.

In Charles de Gaulle, compania va ocupa o suprafata neta de 1.400 mp, ceea ce ar insemna circa 140 de posturi de lucru.

La cat va ajunge numarul de posturi de lucru dupa extindere? “Nu am calculat exact , businessul Regus nu se refera strict la posturi de lucru, ci si la alte solutii mult mai flexibile si produse ce nu se pot cuantifica in posturi: birourile virtuale, business lounge-uri si produsul business world card. In functie de spatiile pe care le vom gasi in fiecare oras in parte, vom decide daca vom merge pe 150 sau 200 posturi de lucru (ca exemplu) in fiecare oras ...important este ca ne dorim la nivel de tara sa cream o retea, asa cum la nivel global Regus are in plan sa ajunga pana in 2014 la 2.000 de locatii (astazi avand 1.300 - global)”, a declarat Iacob.

Planurile de extindere vin in contextul in care si cererea este mai ridicata. “Cererea in 2013 arata un trend pozitiv, comparand cu aceeasi perioada a anului 2012 estimez o crestere a cererii cu aproximativ 30% . Faptul ca Regus a decis sa se extinda si sa ajunga in 2013 la patru centre de business confirma aceasta tendinta pozitiva de crestere a cererii pentru solutiile oferite de noi”, a explicat Iacob.

In 2012, compania a inregistrat o crestere a cererii de aproximativ 25% . “Noi am avut, de altfel, o crestere constanta inca din 2009, in pofida perioadei de criza traversata de companii. Trendul pozitiv a fost determinat tocmai de faptul ca Regus s-a adaptat, prin flexibilitatea solutiilor de business oferite. Pentru exemplificare, companii mari care au fost nevoite sa isi restranga businessul si sa taie costuri au venit catre noi si au putut gasi aici solutia dorita. Pe de alta parte, companii mici, start up, care au dorit sa puna accent pe o adresa de business, pe o locatie de prestigiu dar sa gaseasca si un suport administrativ, fara a implica pentru acestea costuri , au gasit la Regus o solutie care sa ii ajute in demararea activitatii lor”, spune Ramona Iacob.

Corporatiile reprezinta cea mai mare parte din clientii Regus, insa ponderea Start=up-urilor este in crestere. De altfel, serviciul biroului virtual este foarte agreat de start-upuri, companiile putand beneficia de imaginea unui sediu “de sticla” cu costuri mici.

Cum arata ponderea clientilor? “Ca si tipuri de servicii accesate in Romania de catre clientii existenti pot spune ca oferim toata gama: de la birorui fixe , birouri private. pana la birouri virtuale, cardurile Business World sau spatiile co-working . Regasim atat companiile start-up (15%), cat si companii mari, multinationale, iar ca tipuri de business avem toate categoriile de clienti: de la firme de avocatura, consultanti , companii de consultanta, HR pana la companii de IT, software, energie verde, petrol. Avand o gama variata si flexibila de solutii de lucru, reusim sa atragem aproape toate zonele de business”, spune Ramona Iacob.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri