Desfasurat la Milano in perioada 9-14 aprilie, targul In Salone, cea mai mare manifestare de design de obiect si design interior, a pus anul acesta accentul pe mobilierul de birou si pe ambientarea spatiilor de lucru din sediile companiilor.
Expozitia de mobilier de birou a fost gandita si coordonata de arhitectul francez Jean Nouvel, unul dintre cei mai prestigiosi arhitecti contemporani. Astfel, o mare suprafata de expunere, de peste 1.200 mp, a fost alocata proiectului «Jean Nouvel prezinta “Project: office for living”».

“Petrecem mai mult timp la birou decat acasa, munca este parte integranta din viata noastra. Proiectul este menit sa ilustreze ideea de a trai cu placere in spatiul de lucru”, a declarat Jean Nouvel. “Odata ce vom respinge spatiile clonate, care ne alieneaza, vom constientiza faptul ca exista solutii. Trebuie sa ne schimbam atitudinea, sa ne planificam munca intr-o alta mentalitate. Indiferent unde este situat, un birou trebuie sa aiba o proprie identitate, o latura umana, cu propria istorie si propriile obiecte, un birou in care sa iti faca placere sa lucrezi”, a explicat arhitectul Jean Nouvel.

Practic, estetic si realizabil

Expozitia a reunit un numar impresionant de arhitecti si designeri internationali care au raspuns invitatiei lui Jean Nouvel de a demonstra ca un sediu de companie poate fi prietenos si altfel, indiferent de spatiu, de amplasament sau de resursa financiara. S-au luat in calcul mai multe tipuri de spatii, de la cladiri de birouri la depozite care pot fi transformate, de la apartamente in cladiri istorice la birouri amenajate acasa. S-a demonstrat ca aceste spatii pot fi si practice, si estetice, si prietenoase si mai ales realizabile.

Proiectul a fost completat de o expunere a birourilor (chiar piesa de mobilier in sine) care le-au apartinut unora dintre cei mai importanți arhitecti, de la Frank Lloyd Wright la Gaetano Pesce, Jean Prouve sau Carlo Mollino. Piesele au fost expuse alaturi de fotografia spatiului de lucru in care s-au aflat, sediile companiilor de arhitectura pe care le-au condus sau le conduc in continuare arhitectii inclusi in aceasta sectiune.

„Reamenajarea unui spatiu de birouri deja existent poate fi uneori o solutie chiar mai buna decat inchirierea unui sediu nou”, a declarat Raluca Antonescu, general manager al companiei Antonescu PR & Consulting, companie de relatii publice si consultanta specializata in design si arhitectura, care a participat la targul In Salone pentru a identifica cele mai noi trenduri in materie de design de obiect si design interior.

„De cele mai multe ori este o chestiune de arhitectura interioara, de amenajare inteligenta a spatiului disponibil. Un arhitect sau un designer de interior experimentat va sti sa se incadreze in bugetul si spatiul existent, cu rezultate spectaculoase in ceea ce priveste mediul de lucru si ulterior chiar performantele profesionale ale echipelor care lucreaza acolo”, a continuat ea.

Agentia Antonescu PR& Consulting are o experienta de peste 11 ani in arhitectura, design și constructii, precum si o colaborare de peste patru ani cu Ordinul Arhitecților din Romania si filiala Ordinului Arhitectilor din Bucuresti. Compania a fost implicata in numeroase faze ale proiectelor derulate, inclusiv consultanța in alegerea celor mai potriviti arhitecti, selectie de portofoliu pentru concept stores si galerii de arta. Raluca Antonescu este contributor pentru publicatii precum Elle Decoration si Forbes Life, pentru subiecte legate de design și arhitectura.

Antonescu PR & Consuting a realizat proiecte precum A50 si A51 birouri de arhitectura, lucrari care au prezentat cele mai valoroase birouri de arhitectura din Romania și au inclus interviuri in exclusivitate cu designeri si arhitecti internationali de renume.

Foto: Dezeen si Antonescu PR & Consulting

Sursa foto: Dezeen si Antonescu PR & Consulting

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri