Infiintata in 1953, Burson-Marsteller era initial o companie cu un singur angajat. Ideea proiectului a venit in timpul unui mic dejun pe care Harold Burson si Bill Marsteller l-au luat in New York in 1946. In 1961 s-a deschis primul birou din Europa, la Geneva.

Pana in 1980, compania avea birouri multiple in Europa de Vest si deja se pregatea sa intre in Orientul Mijlociu si unele piete emergente. In 1983, Burson-Marsteller devenea cea mai mare companie de relatii publice din lume.

In prezent, firma ramane locul intai pe mai multe piete din lume si in top trei in majoritatea. Cu sediul in New York, Burson-Marsteller face parte din grupul WPP (listat pe bursa NASDAQ).

Este interesant faptul ca este una dintre primele agentii din lume care a integrat campanii digitale si social media in portofoliile clientilor.

Clientii apeleaza la noi atunci cand miza este foarte mare – in perioade de criza economica, lansarea unui nou brand sau orice perioade de tranzitie si schimbari extrem de importante”, subliniaza, pentru wall-street.ro, Jared Foley, senior associate, Burson-Marsteller UK.

Burson-Marsteller a fost considerata in 2012 de catre revista PRWeek “cea mai buna agentie majora la care ai putea fi angajat”, datorita “oportunitatilor si sprijinului inegalabil”.

“Toti angajatii au un plan de dezvoltare bine pus la punct care ii ajuta sa isi atinga scopurile in cariera. Pe langa 6% contributie la pensie, protectie financiara si acces la medicina privata, compania ofera si alte beneficii precum mic dejun inclus, diferite carduri de reduceri, masaj la locul de munca, bauturi gratis in dupa-amiezele de vineri si evenimente sociale frecvente. Angajatii au oportunitatea de a petrece trei luni intr-o alta piata din regiunea EMEA”, a scris, la acea data, PRWeek.

Mai mult, angajatii sunt incurajati sa isi ia o zi libera pe care sa o dedice unui scop caritabil si, anual, agentia dedica o saptamana strangerii de fonduri ce sunt directionate ulterior catre copiii defavorizati. In fiecare an, managerii din EMEA realizeaza sondaje exhaustive printre angajati cerand feedback ce ulterior poate fi aprofundat in intalniri informale. Totul, pentru cresterea randamentului.

Angajatii din sediul londonez, pe care l-a vizitat wall-street.ro, lucreaza in medie 40 de ore/saptamana. In perioada 2011-2012, 25 de angajati au fost promovati.

Cladirea – una dintre cele mai moderne din Londra

Cladirea unde Burston-Marsteller gazduieste cei circa 100 de angajati este situata in districtul St. Giles, la scurta distanta de renumita Strada Oxford, una dintre cele mai cunoscute strazi comerciale din Europa – cu preturi pe masura, aviz amatorilor.

Zona era candva una dintre cele mai rau famate din Londra – un labirint de case darapanate, alei mizere si curti locuite de talhari si pungasi. Zona a fost descrisa de scriitorul William Hogarth in Gin Lane, 1751.

Citeste si:

Cladirea moderna, construita in 2010, are o suprafata de peste 66.000 de metri patrati (dintre care circa 37.000 mp spatii de birouri) si, din august 2011, gazduieste companii precum Google, NBC Universal, Mindshare si, la etajul sase, Burson-Marsteller. Cladirea include si restaurante faimoase precum cel al lui Jamie Oliver, Union Jacks sau Peyton&Byrne si Zizzi.

Cladirea a fost construita astfel incat sa diminueze considerabil impactul asupra mediului, 80% din caldura si apa fierbinte fiind generat de boilere ecologice. Apa consumata este reciclata si folosita ulterior in irigatii si apa de veceuri. Sunt disponibile doar 10 locuri de parcare, la un cost de 100.000 de lire fiecare, datorita planurilor de a face cladirea cat mai verde posibil.

Costul de constructie al cladirii s-a ridicat la circa 450 milioane de lire sterline.

Birourile Burson-Marsteller

Am mai fost la companii de PR locale, din Bucuresti, si ma asteptam, sincer, sa gasesc ceva similar. Am fost insa surprins sa vad mai mult decat simple birouri, ci mai degraba o experienta de lucru.

Totul este foarte colorat, viu, spatiile dintre birouri sunt suficient de largi, astfel incat sa nu te simti inghesuit dar si suficient de apropiate pentru a facilita comunicarea. Bucataria este una dintre cele mai mari pe care le-am vazut vreodata.

Situat la etajul sase, pe o suprafata de 2.000 de metri patrati, din biroul companiei de PR poti vedea peisajul londonez la perfectie si aproape de oriunde (ignorand pe cat posibil ploaia si vremea mohorata tipica regiunii). Am fost insotit de-a lungul scurtei vizite de un oficial al companiei care a tinut sa imi sublinieze sa nu fac fotografii angajatilor – “nu sunt foarte incantati sa apara in publicatii”, spune el. Regulile de fotografiere, per total, sunt mult mai stricte decat cele pe care le-am intampinat in birouri din tara, indiferent de companie.

Spatiul, desi fragmentat de mici birouri, permite o deschidere si comunicare foarte buna, datorita geamurilor foarte mari, transparente. Exista mai multe sali de intalniri si sedinte dar si locuri speciale unde poti vorbi, in liniste totala, la telefon.

Partea cu adevarat interesanta si inedita a fost vizita in mini-studiourile video si audio/radio ale Burson-Marsteller. Practic, clienti ai companiei pot transmite LIVE, atat la TV cat si la radio, direct din studiourile puse la punct de companie, ecranate si echipate cu aparatura profesionista. Spatiile respective pot fi folosite si pentru training media.

Angajatii companiei, in special tineri, nu sunt doar englezi ci din mai multe regiuni ale lumii, in schimb de experienta, interni sau masteranzi. Am avut ocazia sa schimb cateva vorbe cu o tanara din Grecia. Ea a venit in Londra la master, in urma cu 2-3 ani, angajandu-se ca intern la Burson-Marsteller. Ulterior a fost angajata. “Imi place aici, este o atmosfera excelenta!”, exclama ea, relaxata.

In ciuda multiplelor restrictii de fotografiere si publicare, wall-street.ro a primit acordul publicarii fotografiilor de mai jos, sperand ca ele vor inspira si alte companii, nu doar de PR, in designul locului de munca. Accentul pe transparenta, lumina naturala si culori vii fac, in mod clar, din birourile londoneze ale Burson-Marsteller un loc de invidiat.