La finalul lui 2010, Cora anunta ca va dezvolta in Constanta un centru comercial de 100 mil. euro, iar in februarie 2011, acest proiect, denumit atunci Corall Constanta, era prezentat oficial. Mallul ar fi urmat sa aiba o suprafata inchiriabila de 45.000 mp, sa cuprinda 150 de magazine si sa gazduiasca pe un sfert din spatiu zone de entertainement. Intre timp insa planurile s-au schimbat, dimensiunea si investitia s-au diminuat considerabil, iar conceptul a fost modificat. Competitia in crestere din orasul de la malul marii, dar si puterea de cumparare in continua scadere de pe plan local au fost factorii care au determinat metamorfoza, potrivit lui Philippe Lejeune, directorul general al Cora.

Astfel, compania a ales sa mearga pe un model care s-a dovedit deja eficient in portofoliul propriu: hipermarket si galerie comerciala. La Constanta, totusi compania a plusat pe dimensiunile galeriei, fata de alte proiecte. Astfel, al doilea Cora din Constanta (primul s-a deschis acum 2 ani in mallul City Park) este hipermarketul cu cea mai mare galerie din reteaua companiei.

Cora Bratianu include un hipermarket cu o arie de vanzare de aproximativ 8.600 mp, o galerie comerciala de 8.500 mp cu 50 de magazine, 670 de locuri de parcare la subsol, 450 de locuri de parcare pe terasa si 12.000 mp spatii verzi din care aproximativ 8.000 mp au fost amenajati pe terasa. Terasa centrului comercial a fost construita in asa fel incat sa poata gazdui evenimente.

La intrarea principala in cora Bratianu a fost montat un ecran LED de 150 mp, una dintre componentele existente si in proiectul de mall din Constanta, care au fost pastrate dupa moficarile aduse, pe care se pot difuza diverse proiectii atat ziua, cat si noaptea.

Galeria comerciala a Cora Bratianu are un grad de contractare de circa 90%, iar potrivit companiei in ziua deschiderii aproximativ 75% din suprafata a fost operationala. Ca numar de unitati, destul de multe erau inca neamenajate joi, insa Lejeune a mentionat ca in urmatoarele 2-3 saptamani vor deschide si mare parte din restul retailerilor. Printre magazinele deschise sau amenajate deja joi se numara Takko Fashion, Jolidon, Altex, Casa Rusu sau CCC.

Planurile Cora nu se opresc insa aici. Anul acesta compania mai are programata o deschidere in Ploiesti, in mallul AFI Palace, iar in octombrie va fi lansat si programul pilot Cora Drive in hipermarketul Lujerului din Capitala. In Bucuresti, compania ar mai urma sa deschida un spatiu in Victoria Mall, iar Lejeune spune ca pentru piata din Capitala, Cora ar mai dori sa deschida inca doua hipermarketuri, pentru care insa nu are inca spatiile.

Un proiect major este cel din Brasov, unde Cora vrea sa creasca suprafata centrului comercial pe care planuieste sa il construiasca in oras.

Citeste si:

Potrivit lui Philippe Lejeune, director general al Cora Romania, compania are in plan sa creasca suprafata centrului comercial pe care il are in plan in Brasov, oras care inca nu are un mall deschis. Totusi, la nivel de planuri orasul este destul de aglomerat, NEPI, Echo Investment si Auchan avand fiecare cate un centru comercial in pregatire, toate se lasa insa asteptate.

"Vrem sa crestem suprafata centrului comercial din Brasov, sa facem un proiect mai mare pentru ca vom fi primii care construiesc. (...) va fi un mall cu o suprafata mare. Investitia va fi de circa 70 mil. euro", a spus Lejeune. Constructia proiectului din Brasov ar putea incepe anul viitor, Lejeune mentionand ca firma este in prezent in proces de a modifica centrul comercial.

Consiliul Local Brasov a aprobat PUZ-ul proiectului Cora din Brasov recent. Proiectul prevede constructia de spatii comerciale, un hotel de 11 etaje si spatii de birouri, potrivit unor informatii anterioare publicate de Buna Ziua Brasov. Potrivit PUZ-ului prezentat in iunie de ziarul brasovean centrul comercial va include o galerie, sali multifunctionale si de expozitii, dar si birouri, cladirea urmand sa fie structurata pe un subsol, parter si doua etaje.

Lejeune nu exclude nici extinderea proiectului din Constanta, potrivit acestuia existand spatiul necesar pentru a creste suprafata centrului comercial, atunci cand piata o va cere.

Cora, a inregistrat o cifra de afaceri de1,46 miliarde lei (328 milioane euro) anul trecut, in crestere cu 6%, iar profitul s-a diminuat cu 38,5%, la 24,5 milioane lei (5,5 milioane euro).

Potrivit directorului general al Cora, anul acesta afacerile companiei in Romania au inregistrat o crestere de circa 9%, la 6 luni.