Acum, insa, centrul comercial Hala Centrala a luat taurul de coarne si a postat un mesh pe cladire prin care se anunta "chiria zero".

Hala Centrala este un centrul comercial mai mic, cu o suprafata inchiriabila de circa 4.000 mp, dar amplasat central. Proiectul a fost renovat anul trecut si are circa 50% din spatii neinchiriate. Scopul campaniei care promoveaza "chiria zero" este de a atrage noi chiriasi in spatiu, iar publicul tinta este reprezentat de branduri locale si nationale.

Managementul centrului comercial au in plan relansarea proiectului in toamna.

Ce inseamna chirie zero? “Propunerea noastra pentru comercianti este urmatoarea: semnarea unui contract pe o perioada de 2 ani cu posibilitatea rezilierii contractului oricand cu un preaviz de 30 zile, iar chiria zero se va aplica pe primele 6 luni ale contractului dupa care se va aplica o chirie procentuala din vanzari”, a declarat Ovidiu Petrus, managing partner la Umbrella Management, compania care se ocupa de administrarea centrului comercial.

Viitorii chiriasii vor trebui totusi pe toata perioada contractului sa achite costurile comune de functionare ale centrului, contributia de marketing si utilitatile aferente fiecarui spatiu (contorizate separat) care vor fi mentionate in contract.

Pentru a face procesul de inchiriere cat mai facil, oficialii centrului comercial din Iasi au hotarat si sa simplifice contractele.

“In plus, am restructurat complet forma contractului de inchiriere. Noua forma are maximum 8 pagini si este un contract simplu, pe care il poate intelege oricine, nu acel contract stufos si plin de clauze considerate de chiriasi inechitabile, contract pe care il gasesti in orice centru comercial. Aceste contracte au speriat multa vreme comerciantii. Abordarea noastra este mult mai flexibila si mult mai adaptata la conditiile actuale ale pietei”, a mai spus Petrus

Citeste si:

Promovarea “chiriei zero” vine in contextul in care compania doreste relansarea centrului comercial la finalul lunii septembrie. Cum au reactionat comerciantii?

“Am apelat la aceasta solutie pentru a convinge chiriasii sa revina la Hala Centrala si sa dam sansa multor alti comercianti de a deschide un magazin in centrul orasului, intr-un centru renovat, intr-un centru cu o traditie de peste 40 ani de comert. Dorim astfel un parteneriat cu chiriasii nostri pentru a repozitiona Hala Centrala ca una din principalele destinatii de shopping din Iasi. Oferind aceste conditii financiare foarte avantajoase, comerciantii au posibilitatea de a aplica un adaos comercial mai mic, ceea ce va genera preturi mai mici pentru produsele si serviciile acestora. Iesenii vor aprecia cu siguranta acest lucru si suntem convinsi ca vor dori sa ne viziteze si sa cumpere de la Hala Centrala. Pot sa va spun ca astazi (miercuri-n.r.), dupa ce am montat mesh-ul pe fatada centrului comercial, am fost sunat incontinuu de multi comercianti locali care erau neincrezatori in oferta si doreau sa le confirm ca este adevarat. Asadar, exista un interes foarte mare pentru Hala Centrala in aceste conditii. Toti comerciantii au fost foarte incantati sa afle ca intr-adevar acestea sunt conditiile noastre si foarte incantati de maniera fair-play in care dorim sa colaboram cu ei”, a spus Petrus.

Hala Centrala este structurat pe 3 nivele, parter si doua etaje. Centrul are o suprafata totala de 4.000 mp inchiriabili. La parter se gaseste un Carrefour Market si mai multi chiriasi din domeniul serviciilor: farmacie, fast food, cafenea, telefonie mobila, florarie, spalatorie ecologica, optica medicala, presa, loto, stampile, asigurari, patiserie, cofetarie, bancomate etc. Parterul este inchiriat intr-o proportie de 91%, etajul 1 intr-o proportie de 56%, iar etajul 2 deocamdata este inchis. Raportat la toata suprafata, gradul de ocupare este de 50%.

Care este reactia celorlalti chiriasi la “chiria zero”? “Reactia celorlalti chiriasi este foarte pozitiva. Inainte de a face oficial cunoscuta oferta noastra, am discutat cu ei si le-am expus planurile noastre de relansare. Este evident ca si ei vor avea de castigat daca centrul va fi inchiriat intr-o proportie cat mai mare si toti asteapta relansarea centrului in toamna. Nu putem sa spunem ca vom aplica aceeasi politica comerciala, dar suntem destul de flexibili sa gasim niste restructurari ale contractelor astfel incat sa trecem impreuna peste aceasta perioada”, a spus Petrus.

Centrul a fost complet renovat si redeschis anul trecut in primavara. Investitia in renovare a depasit un million euro. “In momentul de fata compartimentarile exista, multe dintre spatii sunt deja amenajate. Vom dispune recompartimentarile de la etajul 2 daca negocierile cu viitori chiriasi vor merge in acest sens. Astfel avem posibilitatea sa recompartimentam spatiile si sa oferim spre inchiriere magazine de 20-30-40-50 mp, chiar si spatii mai mari, in functie de conceptul fiecaruia de magazin si de bugetul fiecaruia. Vom suporta valoarea compartimentarilor, insa investitia in amenajarea spatiului va fi facuta de noii chiriasi. Avand in vedere ca sunt suprafete mici, investitia e minima, climatizarea existand deja in toate spatiile”, a mai spus administratorul centrului comercial.

“Dorim sa avem un mix de chiriasi cat mai variat si ofertant pentru clienti. Multi chiriasi care au avut peste 10 ani magazine in Hala Centrala vor reveni si vor redeschide in toamna. In urmatoarea perioada vedem reactia celor care vor sa inchirieze si vom incerca sa avem un mix echilibrat si ofertant pentru clienti. Hala Centrala nu este un centru comercial pentru marile branduri internationale, dar comerciantii locali si brandurile nationale pot deschide magazine pe suprafete de maximum 100 mp. Oferta noastra se adreseaza si brandurilor nationale care doresc sa intre in Iasi si poate n-au reusit din cauza conditiilor comerciale din alte centre”, a conchis Petrus.