Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO) este unul dintre cei mai mari proprietari de centre comerciale din Romania, cu 4 locatii detinute in Iasi, Oradea, Sibiu si Suceava (cumuland o suprafata totala inchiriabila de 271.000 mp). Era Shopping Park Oradea este in prezent cel mai gol centru comercial din portofoliul companiei, celelalte spatii fiind ocupate peste 90%.

Era Shopping Park Iasi are cea mai mare rata de ocupare, cu 97% din suprafata inchiriata; Shopping City Suceava are un grad de ocupare de 96%, iar Shopping City Sibiu de 93%.

"Era Shopping Park Oradea trece printr-o etapa de dezvoltare care aduce formate noi de retail si va improspata mixul de retaileri deja existenti; traficul de cumparatori a crescut cu 15 - 20% in ultimul an, cea mai mare crestere de acest gen din centrele noastre; in perioada urmatoare, noi contracte de inchiriere urmeaza a fi anuntate", a aratat Graham Kilbane, COO ARGO.

Dintre toate locatiile Argo, cea din Oradea detine cea mai mare zona dedicata amenajarilor interioare si mobilierului - Era Home Center- cu o suprafata de peste 15.000 mp, din care fac parte Mobexpert, Elvila, Lem's, Natürlich, Bricostore si alte magazine.

Citeste si:

Comparativ cu celelalte centre detinute de Argo, Shopping City Sibiu a obtinut cele mai mari venituri din inchirieri in semestrul octombrie 2012- martie 2013, respectiv de 4,8 milioane euro net (fara TVA); pe locul al doilea ca venituri din inchirieri se afla Era Shopping Park Iasi cu 2,8 milioane euro net, urmat de Shopping City Suceava cu 2,55 milioane euro net si Era Shopping Park Oradea cu 1,7 milioane euro (sumele reprezentand venituri exclusiv TVA, realizate in semestrul mentionat).

Shopping City Sibiu este proprietatea cu cea mai mare valoare, respectiv 111,9 milioane euro, urmata de Era Shopping Park Oradea (77,2 milioane Euro), Era Shopping Park Iasi (75,9 milioane Euro) si Shopping City Suceava, cu 64,6 milioane Euro.

"Vanzarile in retail inca nu si-au revenit in Romania, asa ca pentru cei mai multi retaileri obiectivele curente vizeaza nu atat cresterea profitului, cat optimizarea businessului si extinderea retelelor, profitand de conditiile avantajoase din ultimii ani, pentru a fi pregatiti atunci cand piata isi va relua cresterea. Centrele noastre comerciale urmeaza in mod firesc aceeasi linie, de eficientizare si, respectiv, de crestere a veniturilor, pentru a fi pregatite sa poata beneficia de turnura favorabila a pietei in care se afla activele noastre (sectorul imobiliar comercial), relansare care ar putea avea loc cel mai probabil incepand cu 2015", a precizat Graham Kilbane.