Noile spatii comerciale trebuie sa vina pe piata cu solutii inovatoare pentru a face fata unei competitii in crestere si a raspunde cerintelor retailerilor, spune Ingo Nissen,managing director responsabil cu dezvoltarea in Romania la Sonae Sierra, unul dintre cei mai mari dezvoltatori si specialisti in management de centre comerciale la nivel global. Alaturi de Ingo Nissen, wall-street.ro a realizat o scurta trecere in revista a evolutiei pietei in 2013 si a asteptarilor pentru 2014.

Ingo Nissen considera ca piata a avut o evolutie pozitiva in 2013.

“In 2013 am vazut o usoara revenire a pietei de retail, s-au lansat unele proiecte noi, in ciuda incetinirii cresterii vanzarilor din retail. Schimbarea majora pe piata romaneasca este cresterea cererii pentru proiecte foarte bune, ceea ce reprezinta un semn bun pentru evolutia pietei”, a declarat Nissen.

Pentru 2014, managerul Sonae Sierra asteapta ca fundamentele economiei sa continue procesul de revenire si sa permita stabilizarea yield-urilor si o usoara, dar pozitiva crestere a vanzarilor din retail.

Piata de retail mai competitiva, chiriasii cauta spatii comerciale de calitate buna la preturi bune

“Mai mult, piata de retail devine mai competitiva pe masura ce chiriasii cauta spatii comerciale de calitate buna la o valoare buna, iar aceasta cerere va fi mai semnificativa in 2014. Marii retaileri sunt dispusi sa isi continue expansiunea la nivel national pentru a beneficia de costuri mai joase de ocupare si un grad mai mare de disponibilitate a unitatilor de retail care le raspund cerintelor specifice, dar doar in acele proiecte care au toate ingredientele necesare pentru a avea succes”, considera Ingo Nissen.

In acest context al pietei de retail, managerul Sonae Sierra considera ca in anii urmatori va exista cu siguranta o cerere mai mare pentru un management profesional si proactiv care sa sustina proiectele sa devina o referinta in zona.

“Astfel, noile dezvoltari de centre comerciale trebuie sa se concentreze pe solutii inovative care sa raspunda unei piete cu competitie in crestere. Amplasarea, accesul, mixul de chiriasi si zonele de leisure sunt factorii de diferentiere pentru centrele comerciale performante si in curand chiriasii nu se vor mai multumi cu mai putin. Competitia este in crestere si schimbarile prin care va trece cererea vor creste, probabil, rolul managementului profesional, activitatilor de marketing si mixului de chiriasi, factori cruciali pentru a atrage consumatorii si diferentierea dintre centre comerciale”, a mai spus Ingo Nissen.

Sonae Sierra incepe in 2014 lucrarile ParkLake Plaza

De altfel competitia in crestere va fi si una dintre principalele provocari in 2014 pe piata de retail, in special in Bucuresti, unde standardele ridicate sunt singura solutie pentru un proiect de succes si satisfactia clientilor.

Legat de planurile companiei, Nissen a precizat ca in prezent Sonae Sierra se concentreaza pe dezvoltarea centrului comercial ParkLake Plaza din estul Capitalei, proiect pe care il dezvolta alaturi de Carlum Development.

Centrul comercial ar urma sa se deschida in 2016. Ingo Nissen spune ca vor incepe lucrarile de excavare pe terenul ParkLake in curand, urmand ca in al doilea trimestru din 2014 sa inceapa lucrarile la fundatie si structura pentru care joint venture-ul dintre cei doi dezvoltatori finalizeaza in prezent detaliile documentelor de licitatie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri