“In 2014 ne propunem o crestere similara cu cea din 2013. O sa depasim doua milioane de euro ca cifra de afaceri”, a spus Erimescu.

Managerul Imobiliare.ro spune ca toate segmentele de anunturi imobiliare au inregistrat cresteri in 2013, atat anunturile agentiilor cat si anunturile de la particulari sau cele ale bancilor.

Cum resimt site-urile de anunturi imobiliare impactul publicitatii agresive a Tocmai.ro si Mercador

Pe segmentul anunturilor imobiliare de la particulari a existat insa si o scadere imediat dupa ce site-urile generaliste de anunturi Tocmai.ro si Mercador.ro, care au si sectiune de imobiliare, au inceput sa isi faca agresiv publicitate in offline.

“A existat o scadere pe anunturi de la particulari, insa volumul si-a revenit. Sigur resimtim aceasta concurenta la nivel de mica publicitate, nu este insa un impact dramatic, diferenta este ca acum avem doi competitori la nivel national”, spune Erimescu, care vede insa in agresivitatea publicitara a celor doua site-uri o oportunitate pentru business-ul Imobiliare.ro. “Ei (Tocmai.ro si Mercador.ro) prin publicitatea in offline creaza piata noua, convertesc public nou pentru anunturile online, iar noi vrem sa capitalizam acest public nou”, explica Adrian Erimescu.

Planurile celui mai mare site de anunturi imobiliare in 2014

Pe langa imbunatatirile pe care compania le aduce in permanenta Imobiliare.ro si incercarile de capitalizare a acestui public nou, anul viitor compania va lansa si un instrument nou pe piata, dedicat evaluarilor.

“Pregatim lansarea acestui nou instrument in toamna lui 2014”, a declarat Erimescu.

Instrumentul dedicat evaluatorilor va simplifica foarte mult procesul de evaluare, iar Imobiliare.ro vizeaza o cota de cateva procente din piata evaluarilor, estimata la circa 27-30 mil. euro, prin aceasta unealta.

Momentan, managerul Imobiliare.ro nu a dorit sa faca publice mai multe detalii despre aceasta lansare.

Citeste si:

Imobiliare.ro a generai in primele 11 luni din 2013 peste 1,5 milioane de lead-uri companiilor care au postat anunturi pe portal. Pe Imobiliare.ro sunt postate 60.000 de anunturi la care se adauga inca 15.000-16.000 de anunturi pe spatiicomerciale.ro. De asemenea Imobiliare.ro este cel mai vizitat portal imobiliar de pe piata la o diferenta foarte mare de urmatoarele locuri.

Mai este loc pe piata portalurilor imobiliare? Pe piata site-urilor de anunturi imobiliare sunt cativa jucatori cunoscuti pe langa Imobiliare.ro, cum ar fi Imopedia.ro sau MagazinuldeCase.ro, totusi diferenta intre liderul pietei si ceilalti jucatori este foarte mare. “Cu investitii masive cineva poate ajunge pe locul 2 pe piata”, spune Erimescu.

Cum a reusit Imobiliare.ro sa fie liderul pietei de anunturi imobiliare online?

Proiectul a inceput initial, la finalul anilor ’90 ca un experiment. Partenerul neamt din proiect avea nevoie de un soft pentru un business imobiliar din Germania. Apoi lucrurile au evoluat in directia unui site si asa a aparut Imobiliare.ro- mai mult ca un test. Incet insa a devenit un business viabil care a reusit in plina criza sa inregistreze cresteri semnificative ale cifrei de afaceri. “A ajutat foarte mult faptul ca am pornit devreme proiectul, in 2000, atunci, la inceput, vindeam mai degraba prezenta pe Internet. Importanta a fost si faptul ca am trecut prin toate etapele pietei”, spune Erimescu.

Cele mai importante momente in viata companiei a fost achizitia de catre NCH, in 2005, 50% din RealMedia, compania care administreaza Imobiliare.ro, si criza.

“Dupa intrarea in actionariat a NCH businessul a devenit mult mai adaptat cerintelor pietei, fazei antreprenoriale distractive i s-a adaugat un layer de business, iar schimbarea de mind set s-a vazut. Criza a fost pentru noi un context favorabil din doua motive. Pe de o parte aveam un actionare care traise deja criza in Germania si avea raspunsuri la multe intrebari ceea ce a inlaturat panic, iar pe de alta parte situatia grea din piata a creat o nevoie reala de promovare nu mai exista doar nevoia aproximativa din boom”, a mai spus Erimescu.

In 2008 proiectul a ajuns la un concept si o directie limpede: trebuia sa scape de continutul slab calitativ si sa educe piata in sesnsul asta. “Am lansat oferta garantata atunci. A fost timingul perfect pentru ca agentii treceau printr-o perioada dificila in care retetele vechi nu mai functionau. Asa ca am mutat atentia agentiilor pe calitatea anunturilor”, isi aminteste Erimescu.