Cabane artizanale, o zona de entertainment “fara bowling si biliard”, un cinema multifunctional si “365 de evenimente” pe an, sunt elementele prin care Immochan vrea sa faca din mallul Coresi Brasov, o investitie de 60 mil. euro, un centru comercial de a patra generatie care sa atraga 10 milioane de vizitatori pe an.

Oficialii Immochan au prezentat marti alaturi de Ali Ergun Ergen, unul dintre cei mai experimentati specialisti in centre comerciale de pe piata, in calitate de consultant al proiectului Coresi Brasov.

Centrul comercial Coresi ar urma sa fie inaugurat in primul trimestru al anului viitor si sa devina astfel primul centru comercial de mari dimensiuni inaugurat in Brasov, oras in care au mai anuntat investitii in centre comerciale Cora, Nepi impreuna cu Carrefour Property si Echo Investments.

“Nu este loc pentru toate mallurile anuntate in oras. In momentul in care noi am initiat proiectul am facut un studiu din care reiesea ca necesarul de spatii este de 50.000-55.000 mp, doar in galeria comerciala Coresi sunt 32.000 mp”, spune Diaconu.
In conditiile competitiei mari anuntate pe acest segment, Immochan a hotarat sa plece la lupta cu un concept de shopping resort, in care sa se puna accentul pe petrecerea timpului liber, iar centrul comercial sa nu presupuna doar “cateva branduri aruncate intr-un proiect”.

Coresi Brasov
Inditex, H&M, New Yorker- printre chiriasii mallului Coresi Brasov

In prezent centrul comercial are un grad de ocupare de peste 60%, incluzand hipermarketul Auchan care va avea o suprafata de vanzare de peste 13.000 mp. Strict pe galeria comercial gradul de ocupare este de circa 50% in prezent potrivit lui Ergen.
Printre chiriasii proiectului se numara Inditex, New Yorker sau Koton, compania urmand sa semneze si cu H&M.
Ergen a mai mentionat ca mai sunt negocieri si pentru alte spatii, in vara gradul de ocupare al intreg spatiului comercial urmand sa ajunga la 80-85%.

Ergen a mai mentionat ca pana in prezent compania s-a concentrat pe securizarea chiriasilor “ancora”.

Zona de entertainment- elementul central al mallului Coresi Brasov

Pe partea de cinema, Immochan a hotarat sa investeasca direct in amenajarea cinematografului urmand sa semneze un contract cu un operator local. Tatian Diaconu, seful companiei pe plan local, a explicat ca prin aceasta investitie se pot crea mai usor sinergii la nivel de marketing, iar in plus este mai multa flexibilitate in spatiu. Cinematografulse intinde pe 3.200 mp si va reuni opt sali digitale, parte dintre ele multifunctionale, putand fi transformate in sali de conferinte, de teatru sau de receptii.

Zona de entertainment din centrul comercial va avea 1.500 de mp, compania fiind in discutii cu un operator local. Tatian Diaconu nu a precizat ce va include zona, insa a mentionat ca vrea ca la Coresi Brasov sa se iasa din zona “bowling si biliard”.
Zona de food-court, adevarata ancora a centrului, reprezinta peste 10% din suprafata totala a galeriei comerciale, cu 3.500 mp si 1.000 locuri la mese. Coresi va amenaja platforma din fata centrului comercial, astfel incat in timpul sezonului cald va cuprinde terasele restaurantelor gazduite la interior.

Coresi Brasov

Proiectul include in fata centrului comercial si cabane dedicate atelierelor artizanele, Immochan dorind sa conecteze proiectul cu istoria orasului, cunoscut ca locul mestesugarilor.

Tatian Diaconu a mentionat ca acele cabane pot fi ocupate gratuit de mestesugari, insa ca discutam doar de artizani care vand obiecte create de ei, nu de mici afaceristi care cumpara diferite produse si le revand.

In plus, in cadrul Coresi se vor regasi patru piatete, iar fiecare dintre aceste piatete va avea un punct de agrement definitoriu. De exemplu, una dintre ele va fi dedicata evenimentelor de tip concerte sau piese de teatru. De altfel, dorinta dezvoltatorului este ca zilnic sa existe un eveniment in centrul comercial chiar daca este vorba de unul de o anvergura mai redusa.

Coresi Brasov
Immochan asteapa 10 milioane de vizitatori pe an in Coresi Brasov

Bazandu-se pe faptul ca in jurul Brasovul sunt cateva orase din care se poate ajunge in Coresi intr-o ora cu masina, dar si pe faptul ca orasul este unul turistic, fiind una dintre destinatiile din Romania care atrag anual cel mai mare numar de turisti straini, Immochan estimeaza un trafic de 10 mil. de vizitatori pe an.

Diaconu mentioneaza insa ca oras exista un cu totul alt comportament al cumparatorului fata de zona de sus. Astfel ca daca in zona de sud „clientii au 5 euro, dar cheltuie 7, in Ardeal au 5 euro, dar cheltuie 3”, referindu-se la faptul ca studiile companiei arata ca potentialii cumparatori sunt mult mai chibzuiti cu sumele cheltuite fata de alte zone ale tarii.

Coresi include un hipermarket Auchan cu o suprafata de vanzare de 13.300 de metri patrati si o galerie comerciala cu o suprafata inchiriabila de 32.000 de metri patrati si o lungime de 650 de metri. Complexul va fi deservit de un spatiu de parcare ce include 3.000 de locuri.

Santier Coresi Brasov

Coresi are un avans al lucrarilor de peste o luna fata de programarea initiala, pe fondul vremii favorabile din aceasta iarna. Prin urmare, proiectul va fi inaugurat in primul trimestru din 2015.

Proiectul, conceput de compania de arhitectura Sua Kay Architects din Lisabona, va fi construit sub certificare BREEAM Very Good.

Immochan Romania are patru directii de business: dezvoltarea de proiecte imobiliare in parteneriat cu hipermarketurile Auchan; leasing pentru galeriile comerciale si a retail park-urilor; activitati de property management pentru galeriile comerciale si valorizare patrimoniala a proprietatilor grupului Auchan. Immochan Romania are in acest moment in dezvoltare doua proiecte: Coresi Brasov si un centru comercial in Drumul Taberei, Bucuresti, valoarea totala a investitiilor fiind de 120 de milioane de euro.

Immochan a fost infiintat in 1976 special pentru a se ocupa de patrimoniul grupului, iar acum gestioneaza 340 de centre comerciale in 12 tari, cumuland 2 milioane de metri patrati de galerii comerciale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri