"Doua centre comerciale sunt previzionate a fi inaugurate pana la finalul anului, ambele dezvoltate de catre fondul de investitii sud-african NEPI, respectiv Vulcan Value Center (35.000 mp) in partea de sud-vest a Bucurestiului si Shopping City Targu Jiu (27.000 mp) in Targu Jiu. In consecinta oferta care va fi livrata in 2014 in Romania va atinge cel mai scazut nivel de dupa 2005", se arata in cel mai recent raport al companiei de consultanta imobiliara JLL Romania, citat de Mediafax.

Peste 890.000 mp (aproape 54%) din stocul total se afla in Bucuresti, iar la acesta se vor adauga inca 150.000 mp, reprezentand volumul livrarilor programate pentru anul viitor, in special in zonele in care nu existau centre comerciale majore. Tot pentru 2015, stocul national va mai creste cu 45.000 mp construiti in Brasov, unul din cele mai mari orase din tara fara o schema de retail dominanta.

In ceea ce priveste cererea, reprezentantii JLL preconizeaza o continuare a trendului primul trimestru din acest an, cand cifra de afaceri in comertul cu amanuntul a crescut puternic, cu 8,3% in comparatie cu aceeasi perioada anul trecut.

Citeste si:

"Vanzarea produselor non-alimentare a fost insa cea care a impresionant cu o crestere de 12,3%. Ne asteptam ca acest trend sa continue, sustinut de cresterea economica puternica, resuscitarea pietei creditelor si increderea din ce in ce mai mare consumatorilor. Este probabil ca performantele recente sa aiba o influenta pozitiva asupra planurilor de expansiune ale retailerilor. Avand in vedere numarul redus de proiecte noi, retailerii interesati sa deschida magazine noi analizeaza in special centrele comerciale performante deja existente. Distanta dintre cererea pentru centrele comerciale prime si cele secundare continua sa fie semnificativa", a mentionat sursa citata.

Nivelul chiriilor prime, a crescut la 60-70 euro/mp/luna demonstrand primele semne ale redresarii pietei Bucurestene de retail. Cele mai mari chirii sunt obtinute in AFI Palace Cotroceni si Baneasa Shopping City, considerate a fi centrele comerciale dominante din Romania.